1 | Dersin Adı: | RİTÜEL ve ANTİK YUNAN TİYATRO TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | GSO1005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi TÜLAY AKGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | tulayyildizakgul@gmail.com, tulayakgul@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Antik Yunandan günümüze tiyatronun, toplumsal yapı bağlamında farklı alanlardaki gelişimi ve tarihiyle birlikte kuramsal devinimini de inceleyerek, oyuncu adayının kuramsal alt yapı oluşturmasına katkıda bulunmayı amaçlar ve bu doğrultuda dönemlerin koşullarına göre öğrenciyi tarihsel ve kuramsal açıdan zenginleştirmeyi hedefler. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci hem yazarlık sürecini hem de oyunculuk aktivitelerini dönemsel ve tarihsel bağlamı içinde görerek kendi gelişim sürecine katkıda bulunur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tiyatronun kaynakları | |
2 | Oyun kavramı, ritüeller, mitler | |
3 | Antik Yunan Tiyatrosu | |
4 | Antik Yunan’da toplumsal yapı | |
5 | Antik Yunan’da felsefi ve kültürel yaşam | |
6 | Dionisos Şenlikleri ve tragedya yarışmaları | |
7 | Aristoteles ve poetikası | |
8 | Genel bir değerlendirme (ara sınav) | |
9 | Antik Yunan tragedya şairleri | |
10 | Antik Yunan’da oyuncu | |
11 | Antik Yunan’da seyirci | |
12 | Antik Yunan’da dekor | |
13 | Antik Yunan’da kostüm | |
14 | Antik Yunan’da amfi tiyatrolar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Johan HUIZINGA “Homo Ludens”, Çev: Mehmet Ali KILIÇBAY, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2006. - Memet FUAT,“Tiyatro Tarihi, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2000. - Oscar G. BROCKET “Tiyatro Tarihi”, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2000. - Özdemir NUTKU, “Dram Sanatı”, Özdemir NUTKU, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1990. - Özdemir NUTKU, “Dünya Tiyatro Tarihi I-II”, Özdemir NUTKU, Remzi Kitabevi, İstanbul 1985. -Nurhan TEKEREK, “Oyundan Dramaya Dramadan Dramatik Eğitime”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 23, Ankara 2007. - Sevda ŞENER, “Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi”, Sevda ŞENER, Dost Yayınları, Ankara 1998. -Sevda ŞENER, “Oyundan Düşünceye”, Gündoğan Yayınları, Ankara 1993. -Sevda ŞENER, Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı”, Yapı Kredi Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | klasik yazılı sınav yapılır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 2 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |