1 | Dersin Adı: | ALMANCA AKADEMİK OKUMA |
2 | Dersin Kodu: | ALM5113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülten Güler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Gülten Güler |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Gülten Güler Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Akademik amaçlarla okumada ihtiyaç duyulan beceri ve stratejileri kazanması, bilimsel yazının hazırlanması için akademik okuma becerisinin geliştirilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi tamamlayan öğrencinin tez çalışmasına ve daha sonra yapacağı çalışmalara önemli bir zemin hazırlar ve mesleki yaşamında yapacağı çalışmalara katkıda bulunur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dönem içeriğinin ve ödevlerin tanıtımı. | |
2 | Terminoloji, amaçlar, ilkeler ve temel kavramlar. Akademik okumada genel kurallar. | |
3 | Almanca öğretiminde temel ve ileri düzey bilimsel okuma teknikleri. | |
4 | Almanca öğretiminde ileri düzey bilimsel okuma teknikleri | |
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. | |
6 | Bilimsel okuma süreci ve aşamaları, okuma becerileri, araştırmacının rolü. | |
7 | Bilimsel metinlerin özellikleri (özet, konferans bildirisi, poster, makale, yüksek lisans tezi). | |
8 | Bilimsel metinlerin özellikleri (özet, konferans bildirisi, poster, makale, yüksek lisans tezi) | |
9 | Bilimsel metinlerin özellikleri (özet, konferans bildirisi, poster, makale, yüksek lisans tezi) | |
10 | Bilimsel metinlerin özellikleri (özet, konferans bildirisi, poster, makale, yüksek lisans tezi) | |
11 | Bilimsel metinlerin okunması. | |
12 | Bilimsel metinlerin okunması. | |
13 | Almanca öğretiminde bilimsel okuma projelerinin değerlendirilmesi. . | |
14 | Dönem içi uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Blühdorn, Hardarik/Breindl, Eva/Waßner, Ulrich Hermann (Hg.) (2006): Text – Verstehen: Grammatik und darüber hinaus. Berlin, New York Bräuer, Christoph (2002): Als Lesedetektive der Lesekompetenz auf der Spur. Zwei Blicke auf ein Unterrichtskonzept zur Vermittlung von Lesestrategien. In: Didaktik Deutsch 13, 17–32 Bremerich-Vos/Schlegel, Sonja (2003): Zum Scheitern eines Lesestrategietrainings für SchülerInnen der Orientierungsstufe. In: Abraham, Ulf/Bremerich-Vos, Albert/Frederking, Volker/Wieler, Petra (Hg.): Deutschdidaktik und Deutschunterricht nach PISA. Freiburg, 409–430. Brinker, Klaus (2005): Linguistische Textanalyse: eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin. Ehlers, Swantje (2003): Übungen zum Leseverstehen. In: Bausch, Karl-Richard/Christ, Herbert/Krumm, Hans-Jürgen (Hg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel, 286–292 . Ehlers, Swantje (2007): Lesen als Verstehen: Arbeit mit literarischen Texten. Berlin Fabricius-Hansen, Cathrine (2002): Texte in der Fremdsprache lesen und verstehen: Überlegungen zu einem vernachlässigten Thema. (http://www.hf.uio.no/ilos/forskning/prosjekter/sprik/docs/pdf/cfh/HansenReport16.pdf) Schraml, Petra (2005): Pisa hat Leseschwäche offenbart. Zum Stand der Lesekompetenz deutscher Kinder und Jugendlicher. Unter: http://www.lesen-in-deutschland.de/html/content.php?objec =journal&lid=568 (07.09.2010). Solmecke, Gert (1993): Texte hören, lesen, verstehen. Eine Einführung in die Schulung der rezeptiven Kompetenz mit Beispielen für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. München. Souvignier, Elmar/Küppers, Judith/Gold, Andreas (2003): Wir werden Textdetektive: Beschreibung eines Trainingsprogramms zur Förderung des Leseverstehens. In: Didaktik Deutsch 14, 21–37 Storch, Günther (2001): Deutsch als Fremdsprache: Eine Didaktik. München Tresselt, Paul (2010): PISA und IGLU. Unter: http://www.tresselt.de/pisa.htm (07.09.2010) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | sınav, ödev | |
Açıklama | Yarıyıl sonu sınavı, araştırma projesinin sözlü sunumu ve dosya (yazılı) teslimi şeklinde yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |