1 | Dersin Adı: | SATIN ALMADA MÜZAKERE |
2 | Dersin Kodu: | ISL4309 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. GÖKHAN ŞENOL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Dr. Gökhan Şenol |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Gökhan Şenol gsenol@uludag.edu.tr 0(224) 294 11 94 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere satın almada kullanılmak üzere müzakere teknik ve yöntemlerinin öğretilmesi, müzakere strateji ve taktiklerinin uygulama becerilerinin geliştirilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Özellikle satın alma görüşmelerinde kullanılmak üzere müzakere ve iletişim becerilerinin kazanılması. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Müzakere Tekniklerine Giriş | |
2 | Müzakere Sürecinde Amaçlar | |
3 | Müzakere Katılımcıları | |
4 | Müzakerelerde Önemli Hususlar | |
5 | Müzakere Sürecinin Aşamaları | |
6 | Müzakere Stratejileri | |
7 | Müzakerelerde Manevralar ve Oyunlar | |
8 | Müzakere Taktikleri | |
9 | Müzakere Becerileri | |
10 | Alternatif Müzakere Şekilleri | |
11 | İdari ve Ticari Müzakerler | |
12 | Müzakere Sürecinde Yasal Faktörler | |
13 | Müzakerelerde Etik | |
14 | Örnek Olaylar ve Uygulama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Canan Çetin, Müzakere Teknikleri İlke, Süreç, Uygulama, Beta Basım Yayım, 2014 Ünal Sığrı, Müzakere, Siyasal Kitabevi, 2019 Business Review, HBR's 10 Must Reads : Müzakere, Optimist, 2020 Peter Sander, Müzakere 101, Say Yayınları, 2018 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme için çoktan seçmeli sınavlar kullanılmaktadır. | |
Açıklama | Sınavlar öğrenci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |