Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM
2 Dersin Kodu: OKU1202
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MERAL TANER DERMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN
mtaner@uludag.edu.tr
0224 2942184
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi
Nilüfer / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına ilişkin temel kavramları, gelişim özellikleri ve kuramları tanıtmak, gelişim alanlarını etkileyen faktörleri ve gelişim alanlarının birbirleriyle ilişkisi incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler, erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramları bilir ve tüm gelişim alanlarına yönelik özellikleri ilgili gelişim kuramlarını dikkate alarak örneklendirir ve genel gelişimsel özellikleri listeleyebilir hale geleceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme;
2 Erken çocukluk dönemi gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımları ve kuramları açıklayabilme;
3 Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini açıklayabilme;
4 Tüm gelişim alanlarına yönelik özellikleri, ilgili gelişim kuramlarını dikkate alarak örneklendirebilme;
5 Çocukların genel gelişimsel özelliklerini listeleyebilme;
6 Çocuklarda gelişim alanlarını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörlere örnekler verebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar
2 Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
3 Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim kuramları
4 Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
5 Erken çocukluk dönemi dil gelişim kuramları
6 Erken çocukluk dönemi dil gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
7 Erken çocukluk dönemi kişilik gelişimi kuramları
8 Erken çocukluk dönemi kişilik gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
9 Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim kuramları
10 Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
11 Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim kuramları
12 Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
13 Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar
14 Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akman B.(Ed).çev.(2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Çok Kültürlü Bir Bakış açısı, Nobel, Ankara
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Başal, H. A. (2005). Gelişim ve Psikoloji-Nasıl Mutlu ve Başarılı Bir Çocuk Yetiştirebilirim, Bursa: Ekin Kitabevi
Diken İ. (Ed.) (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-096-7
Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (2004). Çocuk ve ergen gelişimi. Ankara: İmge Kitabevi.
Oktay A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları, Okulöncesi Dönem, Istanbul, Epsilon Yayınları.
San Bayhan, P. & Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Sevinç M.(Ed). (2003) Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Kültür Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan Seçmeli Sınav
Açıklama Öğrenme kazanımlarına uygun çoktan seçmeli soruların yer aldığı sınav yapılacaktır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1
OK3 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr