1 | Dersin Adı: | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | OKU1202 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MERAL TANER DERMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN mtaner@uludag.edu.tr 0224 2942184 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi Nilüfer / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına ilişkin temel kavramları, gelişim özellikleri ve kuramları tanıtmak, gelişim alanlarını etkileyen faktörleri ve gelişim alanlarının birbirleriyle ilişkisi incelemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler, erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramları bilir ve tüm gelişim alanlarına yönelik özellikleri ilgili gelişim kuramlarını dikkate alarak örneklendirir ve genel gelişimsel özellikleri listeleyebilir hale geleceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
3 | Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim kuramları | |
4 | Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
5 | Erken çocukluk dönemi dil gelişim kuramları | |
6 | Erken çocukluk dönemi dil gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
7 | Erken çocukluk dönemi kişilik gelişimi kuramları | |
8 | Erken çocukluk dönemi kişilik gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
9 | Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim kuramları | |
10 | Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
11 | Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim kuramları | |
12 | Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler | |
13 | Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar | |
14 | Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akman B.(Ed).çev.(2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Çok Kültürlü Bir Bakış açısı, Nobel, Ankara Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Başal, H. A. (2005). Gelişim ve Psikoloji-Nasıl Mutlu ve Başarılı Bir Çocuk Yetiştirebilirim, Bursa: Ekin Kitabevi Diken İ. (Ed.) (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-096-7 Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (2004). Çocuk ve ergen gelişimi. Ankara: İmge Kitabevi. Oktay A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları, Okulöncesi Dönem, Istanbul, Epsilon Yayınları. San Bayhan, P. & Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları. Sevinç M.(Ed). (2003) Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Kültür Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan Seçmeli Sınav | |
Açıklama | Öğrenme kazanımlarına uygun çoktan seçmeli soruların yer aldığı sınav yapılacaktır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |