1 | Dersin Adı: | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING |
2 | Dersin Kodu: | END2238 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ALKIN YURTKURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Alkın YURTKURAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
erdal@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 2080 Endüstri Mühendisliği Bölümü, Mühendislik Fakültesi Uludağ Üniversitesi, Görükle, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | UKEY |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin Python ile programlamanın temellerini anlayabilmeleri için gereken bilgileri vermek ve nesne tabanlı programlama metotları kullanarak işletme uygulamalarını tasarlayabilmeleri için ileri seviyede bilgileri aktarmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Python programlama dili, günümüzün en çok kullanılan bilimsel hesaplama programlarına esas teşkil etmekte olup, nesne tabanlı programlama yaklaşımı ile program tasarımı açısından endüstriyel sistemlerin yönetimi için en uygun ortamı sunar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Rationale for Object Oriented Software Development | Introduction to Python |
2 | Identification of Classes and Objects | Data types, Strings |
3 | Modeling with UML | Variables, Operators |
4 | UML Modeling - Use Case Diagrams | Numbers, Boolean Logic, Lists |
5 | UML Modeling - Class Diagrams | Tuples, Dictionaries, Modules, Conditionals |
6 | UML Modeling - Sequence Diagrams | Control Loops |
7 | UML Modeling - Activity Diagrams | Functions |
8 | UML Model Sample Case: Workflow Management | App in Python |
9 | Classes, Objects, Class and Instances, Variables in Python | App in Python |
10 | Inheritence and Polymorphism in Python | App in Python |
11 | Inheritence in Python | App in Python |
12 | Graphical User Interface in Python, Notebook Application in Python | App in Python |
13 | Exceptions in Python | App in Python |
14 | Case Study in Python |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Printed 1. Object Oriented Analysis and Design – Using UML, D. Jeya Mala, S Geetha, McGraw Hill, 2013. ISBN: 1-25-900674-3 (Print) ISBN: 93-329-0095-7 (ebook) 2. How to Code in Python 3, Lisa Tagliaferri, DigitalOcean, New York, 2015, ISBN: 978-0-9997730-0-0 3. Python 3 Object-Oriented Programming, 3rd ed. Dusty Phillips, Packt Publishing, 2018, ISBN: 97-817-8961-5852 4. Class Diagram Tutorial, (Links provided in UKEY) 5. Lecture Notes – Basic Python 6. Lecture Notes – OOP Python 7. Graphical User Interface Package: tkinter – Python Code Examples (loaded in UKEY) https://docs.python.org/2/library/tkinter.html 8. Python Basics: A Practical Introduction to Python 3, D. Amos, Real Python, 2020. ISBN: 9781775093336 9. Python Tutorial, https://docs.python.org/3/tutorial/index.html 10. Python Standard Library, https://docs.python.org/3/library/index.html#the-python-standard-library Video 1. Tutorial Youtube Videos, Lucidchart. (Links provided in UKEY) 2. Study guidelines and Lecture Videos (Links to be provided in UKEY) Software 1. Python Programing Environment: Anaconda > Spyder > (Editor, IPython Console, Variable Explorer) https://www.anaconda.com/distribution/ https://www.spyder-ide.org/ 2. Software Modeler using UML: StarUML 3, http://staruml.io/download 3. Software Modeler using UML: Lucidchart, https://www.lucidchart.com/pages/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve yazılı sınav Uygulamalı Kodlama Ödevi | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |