1 | Dersin Adı: | ETİK |
2 | Dersin Kodu: | FLS2006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FUNDA GÜNSOY TUROWSKİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941823/ e-mail: fundagk@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bir felsefe disiplini olarak etiğin tarihine yönelik okumalar yaparak, karşılaştırmalı bir perspektiften etik tarihi içinde öne çıkan temel pozisyonları kavramak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Ahlak felsefesinin temel kavramları. | |
2 | Teorik ve uygulamalı etik ayrımı. Teorik etikte betimleyici, normatif ve metaetik yaklaşımlar. | |
3 | Eskiçağda Etik Görüşler: Sokratik etik ile Kirenelilerin etiği | |
4 | Eskiçağda Etik Görüşler: Platonik etik ve Aristoteles’in etik anlayışı | |
5 | Stoa Okulu ve Epikuros Okulu | |
6 | Ortaçağ’da Dini Etik | |
7 | Yeniçağda Etik Görüşler: Hobbes ve Locke | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Aydınlanma Etiği ve Kant | |
10 | Faydacılık | |
11 | Erdem Etiği | |
12 | Varoluşçu etik | |
13 | Meslek Etikleri | |
14 | Ahlak felsefesinde çağdaş tartışmalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Annemarie Pieper, Etiğe Giriş, çev. V. Atayman, G.Sezer, Ayrıntı Yay. 2. John Stuart Mill, Faydacılık, çev. G. Murteza, Pinhan, 2017. 3. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, çev. İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1995. 4. Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. 5. A. Cevizci, Etik/Ahlak Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2014. 6. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995. 7. İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996. 8. Alasdair MacIntyre, Ethik'in Kısa Tarihi, çev. H.Hünler-Solmaz Zelyut, Paradigma Yay,2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve final yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 0 | 11 | 22 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |