Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETİK
1 Dersin Adı: ETİK
2 Dersin Kodu: FLS2006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FUNDA GÜNSOY TUROWSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941823/ e-mail: fundagk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bir felsefe disiplini olarak etiğin tarihine yönelik okumalar yaparak, karşılaştırmalı bir perspektiften etik tarihi içinde öne çıkan temel pozisyonları kavramak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.;
2 Öğrenci etiği, onun diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analiz edebilecektir.;
3 Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.;
4 Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.;
5 Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Ahlak felsefesinin temel kavramları.
2 Teorik ve uygulamalı etik ayrımı. Teorik etikte betimleyici, normatif ve metaetik yaklaşımlar.
3 Eskiçağda Etik Görüşler: Sokratik etik ile Kirenelilerin etiği
4 Eskiçağda Etik Görüşler: Platonik etik ve Aristoteles’in etik anlayışı
5 Stoa Okulu ve Epikuros Okulu
6 Ortaçağ’da Dini Etik
7 Yeniçağda Etik Görüşler: Hobbes ve Locke
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Aydınlanma Etiği ve Kant
10 Faydacılık
11 Erdem Etiği
12 Varoluşçu etik
13 Meslek Etikleri
14 Ahlak felsefesinde çağdaş tartışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Annemarie Pieper, Etiğe Giriş, çev. V. Atayman, G.Sezer, Ayrıntı Yay.
2. John Stuart Mill, Faydacılık, çev. G. Murteza, Pinhan, 2017.
3. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, çev. İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1995.
4. Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
5. A. Cevizci, Etik/Ahlak Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2014.
6. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
7. İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996.
8. Alasdair MacIntyre, Ethik'in Kısa Tarihi, çev. H.Hünler-Solmaz Zelyut, Paradigma Yay,2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 11 22
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 4 0 4 4 0 0 4 4 3 3
OK2 4 0 3 0 0 4 4 0 0 4 5 5
OK3 4 0 4 0 3 4 3 0 5 4 0 4
OK4 3 0 4 0 0 4 3 0 0 3 3 4
OK5 5 0 4 0 0 4 0 0 4 5 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr