1 | Dersin Adı: | PSİKOLOJİYE GİRİŞ I |
2 | Dersin Kodu: | PSİ1071 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Mustafa Naci KULA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mustafa Naci KULA mnacikula@uludag.edu.tr 0224 294 22 41 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Psikolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, insan davranışlarını psikoloji bilimi açısından analiz edebilmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersin sağlık hizmetlerindeki katkısı, hasta, hasta yakını gibi birinci derecede sağlık hizmetlerinden yararlanan bireylerin psikolojilerini tanıyarak verimli hizmet üretmeye katkı sağlamaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, amacı, önemi ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Psikolojinin tanımı, araştırma alanları, psikolojide değişik yaklaşımlar, ekoller | |
3 | Bireyin çevresini tanıması, Duyum ve Algı | |
4 | İnsanın Gelişimi, gelişim dönemleri | |
5 | Kişilik | |
6 | Zekâ | |
7 | Öğrenme | |
8 | Bellek | |
9 | Kavrama | |
10 | Duygu | |
11 | Güdüleme | |
12 | Davranış ve normal dışı davranışlar | |
13 | Otizm, Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | |
14 | Psikolojide, ölçme ve değerlendirme - |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dominic Upon, Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Psikolojiye Giriş,( çev.Ruhi Selçuk Tabak), Palme Yayıncılık 2017 MorgenClifford, Psikolojiye Giriş (18.baskı) (Editörler: Sibel Karakaş, Rükşan Ekşi) Eğitim Akademisi Yayınları, 2010. Hayati Hökelekli, Psikolojiye Giriş, Düşünce Kitabevi 2008 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav, Klasik Yazılı sınav,derste tartışma, soru cevap yöntemi ile derse katılma | |
Açıklama | "-" |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |