Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİYE GİRİŞ I
2 Dersin Kodu: PSİ1071
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Psikolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, insan davranışlarını psikoloji bilimi açısından analiz edebilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin sağlık hizmetlerindeki katkısı, hasta, hasta yakını gibi birinci derecede sağlık hizmetlerinden yararlanan bireylerin psikolojilerini tanıyarak verimli hizmet üretmeye katkı sağlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme;
2 Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme;
3 Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme;
4 Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme;
5 Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme ;
6 Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme;
7 Bireyin duygularını farkına vardırabilme ;
8 Bireyin duygularını ifade etmesini sağlayabilme ;
9 Kendini ifade edebilme;
10 Davranış gelişimini kavrayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, amacı, önemi ile ilgili genel bilgiler
2 Psikolojinin tanımı, araştırma alanları, psikolojide değişik yaklaşımlar, ekoller
3 Bireyin çevresini tanıması, Duyum ve Algı
4 İnsanın Gelişimi, gelişim dönemleri
5 Kişilik
6 Zekâ
7 Öğrenme
8 Bellek
9 Kavrama
10 Duygu
11 Güdüleme
12 Davranış ve normal dışı davranışlar
13 Otizm, Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
14 Psikolojide, ölçme ve değerlendirme -
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dominic Upon, Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Psikolojiye Giriş,( çev.Ruhi Selçuk Tabak), Palme Yayıncılık 2017
MorgenClifford, Psikolojiye Giriş (18.baskı) (Editörler: Sibel Karakaş, Rükşan Ekşi) Eğitim Akademisi Yayınları, 2010.
Hayati Hökelekli, Psikolojiye Giriş, Düşünce Kitabevi 2008
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli sınav, Klasik Yazılı sınav,derste tartışma, soru cevap yöntemi ile derse katılma
Açıklama "-"
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 4 4 3 2 3 2 2 2 3 3 3 4 4
OK2 5 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4 4
OK3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4
OK4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 4 4 4
OK5 3 3 3 3 3 3 4 4 3 3 3 3 3 3
OK6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK7 4 4 4 3 3 2 2 2 2 3 2 3 3 3
OK8 3 3 2 2 2 3 3 2 2 2 3 3 3 4
OK9 4 4 4 3 3 3 3 4 4 4 3 3 4 4
OK10 4 4 4 4 3 3 3 3 3 4 3 3 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr