1 | Dersin Adı: | KLASİK ARAP EDEBİYATINDA MİZAHİ KARAKTERLER |
2 | Dersin Kodu: | TIB5176 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜSEYİN GÜNDAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hüseyin Günday / hgunday@uludag.edu.tr 02242431066-60269 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Klasik Arap Edebiyatı kaynaklarındaki mizahi karakterlerle ilgili edebi metinleri okuyup anlamak ve konuyla ilgili kaynakları tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Klasik Arap Edebiyatındaki mizahi karakterlerle ilgili metinleri okuyup anlamak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çirkinler, Körler, Şaşılar | |
2 | Kamburlar, Topallar, Keller | |
3 | Ahmaklar, Deliler | |
4 | Sakiller, Cimriler | |
5 | Yalancılar, Hırsızlar | |
6 | Tembeller, Tamahkarlar | |
7 | Kocakarılar, Dilenciler | |
8 | Bedeviler | |
9 | Doktorlar, Hacamatçılar | |
10 | Terziler, Filozoflar | |
11 | Müzisyenler, Şarkıcılar | |
12 | Kuyumcular, Muallimler | |
13 | Kadılar, Hakimler, Fakihler | |
14 | Sahte peygamberler, Zahitler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. el-Câhız, el-Buhalâ (I-II), Beyrut, 2001 2. Ibn ‘Abdi Rabbih, el-‘Ikdü’l-ferîd (I-IX), Beyrut, 1983. 3. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997. 4. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997 5. İbn Ebû ‘Avn, el-Ecvibetü’l-müskite, Kahire, 1983. 6. İbn Hamdûn, et-Tezkiretü’l-Hamdûniyye (I-X), Beyrut, 1996. 7. el-İbşîhî, el-Müstetraf fî külli fennin müstazraf (I-II), Beyrut, 1986 8. İsfehânî, Râgıb, Muhâdarâtü’l-üdebâ (I-II), Beyrut, 1999. 9. ez-Zemahşerî, Rabî‘u’l-ebrâr ve fusûsu'l-ahbâr (I-II), thk. Târık Fethî es-Seyyid, Dâru’l-kutubi’l-’ilmiyye,1.Baskı, Beyrut, 2006. 10. et-Tevhîdî, Ebû Hayyân, el-Basâir ve'z-zehâir (I-IX), thk. Vedâd el-Kâdî, Dâru Sâdir, 1.Baskı, Beyrut, 1988 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 3 | 12 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |