| 1 | Dersin Adı: | İSLAM'DA FİNANS YÖNTEMLERİ VE BANKACILIK |
| 2 | Dersin Kodu: | TIB5170 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. M.SALİH KUMAŞ |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ali KAYA, Prof. Dr. H. İbrahim ACAR, Doç. Dr. Abdurrahim KOZALI, Dr. Öğr. Üyesi Eren GÜNDÜZ |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi M. Salih KUMAŞ msalihkumas@uluda.edu.tr 0 533 331 43 80 Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi-60 289 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | İslam ekonomisi ve finans teorilerine hakim olmak ve yeni finansal araçlar geliştirmek |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İslami finans yöntemleri ve katılım bankacılığının gelişimine katkı sunacak akademik çalışmalar yapabilme |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Konvansiyonel bankacılığın ortaya çıkışı | |
| 2 | Ana akım iktisat düşüncesinde para ve faiz kuramları | |
| 3 | İslam'a göre para ve fonksiyonları | |
| 4 | İslam'da faiz yasağı ve gerekçeleri | |
| 5 | İslam tarihinde uygulanan başlıca finans yöntemleri | |
| 6 | Ortaklık çeşitleri | |
| 7 | Para vakıfları | |
| 8 | Tevarruk, sukuk, BES, | |
| 9 | İslami bankacılığın ortaya çıkışı | |
| 10 | Fon toplama ve kullanma yöntemleri | |
| 11 | Kredi kart işlemleri | |
| 12 | Forex, faktoring, BES vb. yeni finans yöntemleri | |
| 13 | İslami sigortacılık, tekafül | |
| 14 | Kripto ve dijital paralar |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-İslami Finans İlkeler, Araçlar ve Kurumları, Atila Yanpar, Scala Yay. 2- İslam İktisadını Yeniden Düşünmek-Mehmet Saraç, İktisat Yayınları 3- Katılım Ekonomisi Yeni Zihin, Yeni İktisat- Temel Hazıroğlu 4- İslam Ekonomisi-Servet Armağan 5- Fıkhi ve İktisadi Açıdan İslami Finans 2, Servet Bayındır, Süleymaniye Vakfı Yay. 6- Yahia Abdul-rahman, İslam'da Bankacılık ve Finans, İZÜ yay., 2018 7- Abdülaziz Duri, İslam İktisat Tarihine Giriş (,Çev: Sabri Oman), İnsan Yay. 2014. 8- Mehmet Genç, Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi 9-M.Ekrem Khan, İslam İktisadına Giriş, İktisat yay. 2017. 10-İslam ve Finans, Ed. Necmettin Kızılkaya, İSAR yay. 11- Lütfi Sunar(ed.), İslam İktisadı ve Piyasa, İktisat Yay. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve klasik sınav | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |