| 1 | Dersin Adı: | İSLAM HUKUK LİTERATÜRÜ |
| 2 | Dersin Kodu: | TIB5120 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Abdurrahim KOZALI |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ali KAYA, Prof. Dr. H. İbrahim ACAR, Dr. Öğr. Üyesi M. Salih KUMAŞ, Dr. Öğr. Üyesi Eren GÜNDÜZ |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
akozali@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | İslam hukuk literatürünü tanıtma |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | İslam İlim Geleneğinde Eser Türlerine ve Modern Dönemdeki Algıya Genel Bakış | |
| 2 | a. Muhtasarlar b. Şerhler c. Haşiyeler d. Talikât | |
| 3 | Tabakat | |
| 4 | Hilâf & ihtilâf & ihtilâfu’l-fukahâ | |
| 5 | Kaide & eşbâh ve nezâir & furûk | |
| 6 | Ahkâmü’l-kur’ân | |
| 7 | Hiyel & meharic | |
| 8 | Fetava & nevâzil | |
| 9 | Şürût ve sicillât & şer’iyye sicilleri | |
| 10 | El-ahkâmü’s-sultâniyye | |
| 11 | Edebü’l-kadî | |
| 12 | Kitâbu’l-harac & kitâbu’l-emvâl | |
| 13 | Furu Eserlerine Genel Bakış | |
| 14 | Usul Eserlerine Genel Bakış |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
KAYA, Eyüp Said. "Türkiye Cumhuriyeti'nde Fıkıh Literatürü: Bir Hasıla." Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 12.24: 9-126. H. Demir, "İslam Hukuku Literatürü," 2019 Hamdi Çilingir , M. Salih Eser, "Türkiye'de İslam Hukuku Çalışmaları Literatürü" Türkiye'de İslami İlimler: Fıkıh - Cumhuriyet Dönemi I, TALİD Türkiye'de İslami İlimler: Fıkıh - Cumhuriyet Dönemi II, TALİD Türkiye'de İslami İlimler: Fıkıh - Osmanlı Dönemi I, TALİD Türkiye'de İslami İlimler: Fıkıh - Osmanlı Dönemi II, TALİD |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve klasik sınav | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |