1 | Dersin Adı: | MUKAYESELİ KLASİK FIKIH METİNLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB5125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EREN GÜNDÜZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ali Kaya, Prof. Dr. Halil İbrahim Acar, Doç. Dr. Abdürrahim Kozalı, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Salih Kumaş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | egunduz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Klasik dönemlerde kaleme alınmış fıkhi eserleri dil, üslup, içerik ve metodolojisi bakımından karşılaştırabilecek donanıma sahip olabilmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Klasik fıkıh metinlerini anlama ve yorumlama becerisi kazandırır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Klasik fıkıh metni kavramı ve klasik fıkıh metinlerinin oluşumu | |
2 | Sünni ve sünni olmayan fıkıh mezheplerinin başlıca temel fıkıh metinleri | |
3 | Klasik fıkıh metinlerini okuma yöntemleri ve mukayeseli inceleme | |
4 | Klasik fıkıh metinlerinin mezhep farkı bakımından mukayesesi | |
5 | Klasik fıkıh metinlerinin dönem farkı bakımından mukayesesi | |
6 | Klasik fıkıh metinlerinin fıkıh havzası farkı bakımından mukayesesi | |
7 | Klasik fıkıh metinlerinin ilim geleneği/silsilesi farkı bakımından mukayesesi | |
8 | Klasik fıkıh metinlerinin telif türü farkı bakımından mukayesesi | |
9 | Klasik fıkıh metinlerinin itikadi mezheplerle ilişkisi bakımından mukayesesi | |
10 | Klasik fıkıh metinlerinin konu tasnifi bakımından mukayesesi | |
11 | Klasik fıkıh metinlerinin dil ve üslup bakımından mukayesesi | |
12 | Klasik fıkıh metinlerinin kaynak değeri bakımından karşılaştırılması | |
13 | Klasik fıkıh metinlerinin işlev farkı bakımından mukayesesi | |
14 | Metin, şerh, haşiye ve talik gibi türleri bakımından klasik fıkıh kitapları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Muhammed b. Hasen Eş-Şeybâni, el-Câmiu'l-Kebir. 2. Malik b. Enes, el-Muvatta. 3. Muhammed b. İdris eş-Şâfiî, el-Ümm, I-XI. 4. Şemsüddin Ebu Bekr es-Serahsi, el-Mebsut, I-XXX, 5. Mergînânî, el-Hidâye Şerhu Bidâyeti’l-Mübtedi, II-IV. 6. İbn Rüşd, Bidayetü’l-Müctehid, İstanbul, 1985. 7. Muvaffakuddin İbn Kudame, el-Muğni, I-XV. 8. Ebu Zekeriya Muhyiddin en-Nevevi, el-Mecmu 9. Bedâi', Kâsânî 10. Şemmâhî, Kitâbu'l-îzâh 11. İbn Hazm, Muhallâ 12. İbnü'l-Murteza, el-Ezhâr 13. Muhakkık el-Hillî, Şerâyiu'l-İslâm |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav, açık uçlu seçmeli sorular | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |