Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İSLAM HUKUKU ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: İSLAM HUKUKU ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: TIB5157
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ali Kaya
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. H. İbrahim ACAR, Doç. Dr. M. Salih KUMAŞ, Dr. Öğr. Üyesi Eren GÜNDÜZ, Dr. Öğr. Üyesi S. Mehmet UĞUR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: alikaya@uludag.edu.tr
U.Ü. İlahiyat Fakültesi
60 280
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilimsel bilginin özelliklerini öğrenmek ve uygulamak, bilimsel çalışmanın aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak, bilimsel çalışmanın yapısını kurgulamak ve bölümleyebilmek, akademik bir araştırmanın hazırlık, bilgi toplama ve yazma aşamaları ile ilgili bilgi edinmek ve uygulamak, başvuru kaynaklarından doğru bilgi elde edebilme ve bunları bir bütünlük içinde yazabilme becerisi kazanmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin bilimsel çalışma yapabilecek formasyon kazanmalarını sağlamak. Akademik çalışma yapabilecek bilgi, birikim ve donanım elde etme ve uygulayabilme becerisi kazanmalarını sağlamak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam hukuku ve içtihatının temel literatürünü anlayıp değerlendirebilme ;
2 İslam hukukuyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü gözden geçirip değerlendirebilme ;
3 İslam hukuku bilgisi ile diğer hukuk sistemleri kavramları arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme ;
4 Araştırma raporu sunabilme ve tartışabilme. ;
5 İslam hukuku felsefesinin genel ilkeleri yardımıyla toplumun İslam hukuku ile ilgili sorunlarına çözüm sunabilme ;
6 Üst düzey düşünme becerilerini kullanma (örneğin, eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) ;
7 Diğer İslami disiplinlerle bağlantılı düşünebilme ;
8 İslam hukuku ile ilgili sorunları çözebilme ve ilmi eserler yazabilme becerisine sahip olma ;
9 Temel akıl yürütme yöntemleri, hukukun mantıksal yapısı ve hukukun genel yapısı hakkında bilgi sahibi olma ;
10 Klasik ve Modern İslam hukuku edebiyatı bilgisine sahip olma ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel bilginini Özellikleri
2 Bilimsel araştırmanın aşamaları
3 Bilimsel çalışmanın yapısal özellikleri
4 Akademik çalışmanın hazırlık aşaması
5 Akademik çalışmanın bilgi toplama teknikleri
6 Bilimsel çalışmanın yazım üslubu ve yazım teknikleri
7 Bilgiye ulaşma yolları ve bilgi toplama yöntemleri
8 Başvuru kaynakları ve bunlardan yararlanma yöntemleri
9 Yazıı bir kaynağın güvenirliliğini tespit yöntemleri
10 Araştırma konusu seçimi ile ilgili temel prensipler ve seçim süreci
11 Tez türleri:Eser tanıtımı ve değerlendirmesi çalışmaları,Kavram çalışmaları,Mukayeseli çalışmalar, Kılasik tez çalışmaları
12 Makale yazım tekniği
13 Bilimsel bildiri hazırlama tekniği
14 Tez yazım tekniği ve Yüksek Lisan tezinde aranan özellikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yusuf Ziya Kavakçı, İslam Araştırmalarında Usul
Beşir Ayvazoğlu, “Yazmak Hakkında Düşünceler” ve Yazarlık
Aydın Taş, Araştırma Kılavuzu
Prof. Dr. Ali Osman KOÇKUZU, “İlmî Araştırmalarda Usul Üzerine Mülâhazalar
Yasin Ramazan, “Akademik Okuma ve Not Almaya Dair“
Soner Duman “Günümüz Fıkhi-İktisadi Problemlerin Değerlendirilmesinde Fıkıh Mirasımız İle İlişki Biçimimiz”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli ve klasik sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK8 0 0 0 0 4 0 0 3 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr