Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ- I
1 Dersin Adı: SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ- I
2 Dersin Kodu: BEB4079
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şenay Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr Şenay Şahin
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı birey, aile ve toplum sağlığının korunması için fiziksel aktivitenin ve egzersizin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.sağlıklı yaşam, egzersiz egzersiz fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlıklı yaşam ve temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur;
2 Bireylere sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz, fiziksel aktivite konularında bilgi verilir.;
3 Bireylere beslenme, kilo kontrolü ve sıvı tüketim davranışları konularında bilgi verilir.;
4 Bireylerden sağlıklı yaşam konusunda beceri kazanmış olması beklenir. Fiziksel uygunluk geliştirici egzersizler hakkında bilgilendirilir.;
5 Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve sağlıklı yaşam konularında bilgi verir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sağlıklı yaşam kavramına giriş
2 egzersiz ve hareketlilik kavramına giriş
3 Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler
4 Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar ve paramatreleri
5 Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı
6 Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları
7 Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi
8 Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz programları
9 egzersiz programları ve fiziksel uygunluk parametrelerinin yeri
10 Farklı yaş gruplarında egzersiz
11 Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları)
12 Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları)
13 Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede egzersiz yaklaşımları
14 Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede egzersiz yaklaşımları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Yaman H. Yaşlılarda sporun fizyolojik fonksiyon kaybına etkisi. Turk J Geriatr 2003; 6(4): 142-6

• Ekçi B, Aktaş C, Eren Ş, Sarıkaya S. 65 yaş üzeri ile altı hastalarda düşük enerjili düşmelerin etkileri. Turk J Geriatr 2010; 13 (3): 185-90
• Savaş S. Geriatrik grupta egzersiz reçetelenmesi. Turk J Geriatr 2011; 14 (3): 281-7
• Karaduman AA. Fizyoterapi Hizmetleri. In: Kutsal YG (Ed) Aslan D (Ed Yrd). Temel Geriatri, Güneş Kitabevleri Yayını, Ankara, 2007: 165-71

• Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü: Enerji Metabolizması, Solunum Sistemi ve Egzersiz. 2. baskı, Ankara, Gazi Kitabevi, 2010, s:36- 72, 543- 548.
• Noyan A. Fizyoloji ders kitabı, 2. baskı, Ankara, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1984, s: 238: 242.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
Kısa Sınav
Ödev
Yıl sonu Sınavı
Toplam
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
Finalin BAşarıya Oranı
Toplam
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 15 15
Ödevler 15 15
Projeler 3 10 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr