1 | Dersin Adı: | SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ- I |
2 | Dersin Kodu: | BEB4079 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Şenay Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Doç. Dr Şenay Şahin |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | birey, aile ve toplum sağlığının korunması için fiziksel aktivitenin ve egzersizin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.sağlıklı yaşam, egzersiz egzersiz fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | |
2 | egzersiz ve hareketlilik kavramına giriş | |
3 | Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler | |
4 | Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar ve paramatreleri | |
5 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | |
6 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları | |
7 | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | |
8 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz programları | |
9 | egzersiz programları ve fiziksel uygunluk parametrelerinin yeri | |
10 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | |
11 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları) | |
12 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) | |
13 | Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede egzersiz yaklaşımları | |
14 | Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede egzersiz yaklaşımları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Yaman H. Yaşlılarda sporun fizyolojik fonksiyon kaybına etkisi. Turk J Geriatr 2003; 6(4): 142-6 • • Ekçi B, Aktaş C, Eren Ş, Sarıkaya S. 65 yaş üzeri ile altı hastalarda düşük enerjili düşmelerin etkileri. Turk J Geriatr 2010; 13 (3): 185-90 • Savaş S. Geriatrik grupta egzersiz reçetelenmesi. Turk J Geriatr 2011; 14 (3): 281-7 • Karaduman AA. Fizyoterapi Hizmetleri. In: Kutsal YG (Ed) Aslan D (Ed Yrd). Temel Geriatri, Güneş Kitabevleri Yayını, Ankara, 2007: 165-71 • • Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü: Enerji Metabolizması, Solunum Sistemi ve Egzersiz. 2. baskı, Ankara, Gazi Kitabevi, 2010, s:36- 72, 543- 548. • Noyan A. Fizyoloji ders kitabı, 2. baskı, Ankara, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1984, s: 238: 242. • |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Yıl sonu Sınavı | ||
Toplam | ||
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | ||
Finalin BAşarıya Oranı | ||
Toplam | ||
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 15 | 15 | |
Projeler | 3 | 10 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |