Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK EDEBİYATI ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATI ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: YTO5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞÜKRÜ BAŞTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: basturk@uludag.edu.tr, 0 224 294 22 24, Uludağ Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümü, B Blok Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Halk Edebiyatının önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve Halk edebiyatı metinlerinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptamayı, Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk edebiyatı, Türk kültür ve sanatını geliştirmek için Türkçenin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini öğrenip öğrendiği bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçe ve Türk edebiyatı başta olmak üzere Türk kültür ve sanatını geliştirmek için Türkçenin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini öğrenip öğrendiği bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme.;
2 Halk Edebiyatının Türk kültürünün temeli olduğunu bilme ve bu temeli koruyup kollama için çalışma;
3 Halk edebiyatı ürünlerinin yazıldığı dönemin dilini ve tarihini bilme.;
4 Halk edebiyatı ürünlerinin yöresel dil özelliklerini saptama ve bilme.;
5 Halk edebiyatı ürünlerini eğitsel bakış açısıyla değerlendirme.;
6 Edebiyat ürünlerinin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını bilme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
7 Halk şiirindeki verileri toplama, yorumlama ve toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.;
8 Halk edebiyatı ürünlerini yorumlayarak günümüze ışık tutma.;
9 Halk edebiyatı ürünlerini almış olduğu becerilerle bir dersi planlama, işleme ve değerlendirme.;
10 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrayarak öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilerek ve uygulama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslamiyet öncesi tür ve şekiller kaşug, kojan, takşut örnekleri
2 İslamiyet öncesi tür ve şekiller takmak, ır-yır, küg örnekleri
3 İslamiyet öncesi tür ve şekiller şlok, padak, kavi örnekleri
4 Mit, efsane, masal
5 Anonim Halk şiiri örnekleri mani, türkü örnekleri
6 Anonim Halk şiiri örnekleri ağıt, ninni
7 Anonim Halk şiiri örnekleri tekerleme, bilmece
8 Koşma, destan örnekleri
9 Güzelleme koçaklama, taşlama örnekleri
10 Ağıt, varsağı, semaî örnekleri
11 Aruzla yazılmış türlerden divan, selis örnekleri
12 Aruzla yazılmış türlerden semai, kalenderî örnekleri
13 Aruzla yazılmış türlerden satranç, vez-i âher örnekleri
14 6-7-8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlkerin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yılmaz Yeşildağ, Hacı Bektaş Veli Yaşamı ve Şiirleri, Gün Yayıncılık.
Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı, Boğaziçi Yayınları.
Gökçe Demir, Karacaoğlan, Kastaş Yayınevi.
Ali Berat Alptekin, Âşık Veysel, Atatürk Kültür Merkezi Yayını.
Saim Sakaoğlu, Ali Berat Alptekin, Halk Şiirinden Seçmeler, MEB yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr