1 | Dersin Adı: | DİL BECERİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TUR5112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SÜLEYMAN EROĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | (seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 294 22 25 Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa) |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerilerinin bütüncül olarak edinimini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, öğrencilere Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil bil becerilerini bilinçli ve etkili kullanma becerisi kazandıracaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel dil becerileri | |
2 | Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerilerinin edinimi | |
3 | Dil becerilerini edinim ve geliştirme yolları | |
4 | Türkçe öğretiminde dinleme becerisinin edinim ve gelişim süreçleri | |
5 | Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri | |
6 | Türkçe öğretiminde okuma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri | |
7 | Türkçe öğretiminde yazma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri | |
8 | Türkçe derslerinde dinleme becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri | |
9 | Türkçe derslerinde okuma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri | |
10 | Türkçe derslerinde konuşma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri | |
11 | Türkçe derslerinde yazma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri | |
12 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi | |
13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi | |
14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Türkçe Eğitim Programı, MEB Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa. Doğan Aksan, Anadili, Türk Dili, 31 (285, Haziran 1975), s. 423-434. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık. Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Akçağ Yay. Ankara: 2005 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik yazılı sınav | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 4 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 54 | 54 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 54 | 54 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |