Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL BECERİLERİ
1 Dersin Adı: DİL BECERİLERİ
2 Dersin Kodu: TUR5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SÜLEYMAN EROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 294 22 25 Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerilerinin bütüncül olarak edinimini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğrencilere Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil bil becerilerini bilinçli ve etkili kullanma becerisi kazandıracaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerilerinin edinimi hakkında bilgi sahibi olma;
2 Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerileri öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
3 Temel dil becerileri edinimi ve öğretimine ilişkin Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda planlamalar yapıp uygulayabilme;
4 Türk dili ve kültürüne ait eserleri öğretim malzemesi yapıp bu eserler yoluyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirebilme;
5 Edebî metin türleri üzerinde temel dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalarda bulunabilme;
6 Temel dil becerilerini geliştirmede edebî metinlerin tür özelliklerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme ;
7 Olaya dayalı edebî metin türlerinin unsurlarını öğrenerek bu unsurların temel dil becerilerini geliştirmeye yönelik kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
8 Duyguya dayalı edebî metin türlerinin unsurlarını öğrenerek bu unsurların temel dil becerilerini geliştirmeye yönelik kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
9 Bilgiye dayalı edebî metin türlerinin unsurlarını öğrenerek bu unsurların temel dil becerilerini geliştirmeye yönelik kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
10 Türkçe öğretimi amacına yönelik temel dil becerilerini geliştirecek eğitsel metinler seçebilme, oluşturabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel dil becerileri
2 Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde temel dil becerilerinin edinimi
3 Dil becerilerini edinim ve geliştirme yolları
4 Türkçe öğretiminde dinleme becerisinin edinim ve gelişim süreçleri
5 Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri
6 Türkçe öğretiminde okuma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri
7 Türkçe öğretiminde yazma becerisinin edinim ve gelişim süreçleri
8 Türkçe derslerinde dinleme becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
9 Türkçe derslerinde okuma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
10 Türkçe derslerinde konuşma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
11 Türkçe derslerinde yazma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
12 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
14 Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türkçe Eğitim Programı, MEB
Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
Doğan Aksan, Anadili, Türk Dili, 31 (285, Haziran 1975), s. 423-434.
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık.
Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Akçağ Yay. Ankara: 2005
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 4 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 54 54
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 54 54
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 4 5 1 1 2 5 2 1 5 4 5
OK2 1 3 4 1 1 1 4 1 1 4 4 4
OK3 1 5 4 2 1 2 5 1 2 5 5 5
OK4 1 5 5 3 2 2 5 3 3 5 4 5
OK5 1 5 4 3 3 3 2 5 2 4 4 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr