1 | Dersin Adı: | HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I |
2 | Dersin Kodu: | SHE5029 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYSEL ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr.Aysel Özdemir |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta:ayozdemir@uludag.edu.tr tlf: 02242942472 Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü/Halk Sağlığı Hemşireliği ABD/ Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/1409?AyID=23 |
19 | Dersin Amacı | Bu ders, birey aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceleyerek, öğrenciye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ile uygulama alanında hizmet geliştirici çalışmalar yapma, problem çözümleme, danışmanlık ve öğreticilik yeteneklerini kazanmasına yardım eder. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Halk sağlığı hemşireliği alanında hizmet geliştirici çalışmalar yapma, problem çözümleme, danışmanlık ve öğreticilik yeteneklerini kazandırma. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sağlık Hastalık İlişkisi ve Sağlığı Koruma İlkeleri | |
2 | Halk sağlığı hemşireliğinin tanımı, Halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, bugünkü durumu ve geleceği | |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliği Süreci ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
4 | Toplum, Kültür, Kültürel Farklılıklar ve Sağlık/Hemşirelik ile İlişkisi | |
5 | Temel Sağlık Hizmetleri Dünyada ve Türkiye de Sağlık Örgütlenmesi | |
6 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik Hizmetlerine Yansımaları | |
7 | Sağlık Sistemi Açısından Farklı Ülke Örnekleri | |
8 | Türkiye de ve Dünyada Nüfus ve Sağlık Sorunları | |
9 | Küreselleşme ve sağlık | |
10 | Sağlıkta Eşitsizlikler, Yoksulluk ve Savaşlar | |
11 | Türkiye’de Aile Yapısı ve Halk Sağlığı Hemşireliğinin yeri. Aile Sağlığının Değerlendirilmesi. Ailede Yaşanan Krizler ve Halk Sağlığı Hemşiresinin Yaklaşımı | |
12 | Dünya da ve Türkiye de Adölesan Sağlığı | |
13 | Dünya da ve Türkiye de Erişkin Sağlığı | |
14 | Dünya da ve Türkiye de Yaşlı Sağlığı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Bertam M, Güler Ç (1997) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 2. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara 2-Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Prof.Dr.Yusuf ÖZTÜRK, Prof.Dr.Osman GÜNAY, Erciyes Üniversitesi Tıp.Fak. Yayını 3- Şentürk S.E. (1990) Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi, 5.Baskı, Can Kitapçılık-Pazarlama Yayınları, İstanbul 4- Birol L (2000) Hemşirelik Süreci, 4. Baskı, Bozkaya Matbaacılık, İzmir 5-Mary Jo Clark,(2003) Community Health Nursing,California,4th edition, Caring for population 6.Seviğ Ü, Tanrıverdi G(2012), Kültürlerarası Hemşirelik, İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul 7- Dirican R (1990) Toplum Hekimliği Dersleri, Hatiboğlu Yayınları, Ankara 8- Erefe İ (Ed.) (1998) Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul 9- Tezcan S (1992) Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Hacettepe Halk Sağlığı Yayınları, Ankara 10- Gülay Koçoğlu (2012)Toplum Beslenmesi ders notları, Cumhuriyet üniversitesi, Sivas 11- Kubilay G ve Öztek Z (1994) Toplum Sağlığı ve Hemşireliği, Songül Yayıncılık, Ankara 12- Burroughs A, Leıfer G(2001),Maternity Nursing, California,Eighth edition, An Introductory Text 13- Taşkın L (2003) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 6. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 14-Marmot M, Wilkins R,(2006)Social Determinants of Health (second edition) 15-Tektaş F( 2010),Çevre sağlığı, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Basımevi 16-Güler Ç, Akın L.,(2006)Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi yayınları, Ankara 17- TNSA güncel verileri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | sınav ( Yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav, proje, ödev.... vb) | |
Açıklama | Dersi özetlemek. Anlaşılmayan konuları tekrar etmek |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 45 | 90 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |