1 | Dersin Adı: | GENEL HUKUK TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | HUK3029 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Aybars PAMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | aybarspamir@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersimiz, öncelikle çeşitli hukuk okullarının tanıtımı ve bunların hukuk tarihine bakış açılarını ortaya koymayı, öte yandan dünya hukuk tarihinin en çarpıcı hukuk sistemlerinden bazılarını özel ve kamu hukuku ayrımı dikkate alınarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencide hukuk kurumlarının ve hukuksal düşünüşün tarihsel gelişimi noktasında bir hukuk nosyonu oluşmasının sağlanması ve bunun günümüz hukukuna katkısı hedeflenmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aydınlanma dönemi hukuk okulları ve bunların hukuk tarihine bakış açıları | |
2 | Hint hukukuna giriş ve Hint hukukunun kaynakları | |
3 | Hint hukukunda kast sistemi | |
4 | Hint özel hukuku | |
5 | İran hukukuna giriş ve İran hukukunun kaynakları | |
6 | Akamenid Devleti hukuk sistemi | |
7 | Sasani Devleti hukuk sistemi | |
8 | Eski Yunan hukukuna giriş ve eski Yunan hukuku kaynakları | |
9 | Atina devlet teşkilatı ve Solon'un getirdiği yenilikler | |
10 | Klistenes dönemi Atina devlet teşkilatı | |
11 | Atina yargı teşkilatı ve Atina özel hukuku | |
12 | Sparta hukukuna giriş ve Sparta hukukunun kaynakları | |
13 | Sparta kamu hukuku | |
14 | Sparta özel hukuku |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ekrem Buğra Ekinci, Hukukun Serüveni, İstanbul, 2015. Sadri Maksudi Arsal, Umumi Hukuk Tarihi, İstanbul, 1942. Recai Galip Okandan, Umumi Hukuk Tarihi, İstanbul, 1951. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin temel ölçme ve değerlendirme tekniği yapılan ara sınav ve final sınavı olmakla beraber öğrencilerin derse katılımları ve ayrıca sınıf dışında yaptıkları çalışmalar da diğer yöntemlerdir | |
Açıklama | Ara sınav ve final sınavı, konunun anlaşılması bakımından temel ölçme ve değerlendirme tekniği olmakla beraber öğrencilerin derse katılımları ve sınıf dışı yaptıkları çalışmalar konunun daha iyi anlaşılması, pekiştirilmesi ve değerlendirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |