1 | Dersin Adı: | MUKAYESELİ HUKUK |
2 | Dersin Kodu: | HUK2016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ZEYNEP ÖZGENÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zeynepm@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | Türk Hukuku'ndaki eksikliklerin görülmesi ve buna uygun çözüm önerilerin getirilmesi amaçlanmaktadır |
19 | Dersin Amacı | Farklı hukuk sistemleri öğrenilmesi ve Türk hukuk sistemi ile arasındaki farkların ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk Hukuku'ndaki eksikliklerin görülmesi ve buna uygun çözüm önerilerin getirilmesi amaçlanmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karşılaştırmalı hukukun kavramları | |
2 | Karşılaştırmalı hukukun diğer hukuk dallarıyla ilişkisi | |
3 | Karşılaştırmalı hukukun amaç ve işlevi | |
4 | Hukukun yeknesaklaşması | |
5 | Karşılaştırmalı hukuk metodu | |
6 | Karşılaştırmalı hukukun tarihçesi | |
7 | Fransız hukuk sistemi | |
8 | Latin hukuk sistemi | |
9 | Alman hukuk sistemi | |
10 | İsviçre hukuk sistemi | |
11 | Türk hukuk sistemi | |
12 | Anglo Amerikan hukuk sistem | |
13 | İngiliz hukuk sistemi | |
14 | Commonwealth hukuk sistemi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Arzu OĞUZ, Karşılaştırmalı Hukuk, Ankara, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Mevzuatı serbestçe kullanabilme yetenekleri ile mahkeme kararlarını değerlendirme hedeflenmektedir. | |
Açıklama | Öğrencilerin muhakemelerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 46 | 46 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |