1 | Dersin Adı: | YAPILARDA MALZEME SORUNLARI ve ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MIM3028 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin yapılarda görülen malzeme sorunlarını tanımalarının, sorun tespit ve analizinde esas alınan ilke ve yöntemler ile sorunların giderilmesine yönelik çözüm yöntemlerini kavramalarının sağlanması dersin amacını oluşturmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, yapı malzemesi sorunlarının tanınması ile çözüm alternatiflerinin bilinmesini sağlayarak, mevcut yapılardaki malzeme sorunlarının giderilmesi ve yeni yapı tasarımında malzemenin doğru kullanılması açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yapıda malzemenin önemi, malzemeden kaynaklanan sorunların tanımlanması | |
2 | Yapıda malzeme sorunlarının sınıflandırılması | |
3 | Yapıda malzeme sorunlarının sınıflandırılması | |
4 | Yapıda malzeme sorunlarının tespit ve analizinde esas alınan ilkeler ve kullanılan yöntemler | |
5 | Doğal taş yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
6 | Ahşap yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
7 | Kerpiç yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
8 | Tuğla yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
9 | Beton yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
10 | Metal yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
11 | Bağlayıcı yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
12 | Bağlayıcı yapı malzemesinde görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
13 | Yapıya giren diğer malzemelerde (plastik, cam, bitüm ve katran esaslı malzemeler vb.) görülen sorunlar ve sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çözüm yöntemleri | |
14 | Öğrenci Ödev Sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eriç, M., (1994). Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Günay, R. (2002). Geleneksel Ahşap Yapılar Sorunları ve Çözüm Yolları. Birsen Yayınevi, İstanbul. Küçükkaya, A.G. (2004). Taşların Bozulma Nedenleri Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul. Sevük, F. (2001). Yapı Hasarları ve Hasarların İyileştirilmesi Üzerine Bir İnceleme, Doktora Tezi, Y.T.Ü., İstanbul. Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000). Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Weaver, E., Matero, F.G. (1997). Conserving Buildings Guide To Technıques And Materials. John Wiley & Sons Inc., US. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |