Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SERİN İKLİM TAHILLARI
1 Dersin Adı: SERİN İKLİM TAHILLARI
2 Dersin Kodu: TAR4305-Z
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -----
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RAMAZAN DOĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -----
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: rdogan@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 29 415 21
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Ziraat Fakültesi
Tarla Bitkileri Bölümü
18 Dersin Web Adresi: ----
19 Dersin Amacı Serin iklim tahıllarının ekonomik önemini, adaptasyonunu, morfolojisini, standardizasyonu ve depolamasını, hastalık ve zararlılarını tanımalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders ile birlikte; Gerek Dünyada gerekse ülkemizde çok fazla getirisi olmasa da yaşantımız boyunca vaz geçilmez temel besin kaynağımız olması itibariyle serin iklim tahıllarının çok önemli bir bitki grubu olduğunu kavrayabilecek, Serin iklim tahıl cinslerin Dünya ve Türkiye açısından önemini kavrayabilecek, Serin iklim tahıl cinslerinin Morfoloji ve Fizyolojisi hakkında bilgilere sahip olacak, ayrıca standardizasyonu ve depolanması hakkında genel bilgileri özetleyebilecek, Serin İklim tahılları yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemlerin çözümü konusunda çözümler önerileri sunabilecek beceri kazanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye için önemli tahıl bitkilerini tanıyabilme;
2 Tahıl grubunu oluşturan bitkilerin Türkiye ve Dünya Ticaretindeki önemini anlaması, ;
3 Özellikle serin iklim tahıl cins ve türlerini morfolojik özelliklerine göre teşhis edebilmesi;
4 Serin iklim tahıllarında tane “Caryopsis” hakkında bilgi edinmesi;
5 Serin iklim tahıllarının yetiştirilmesinde çevre koşullarının önemini kavraması,;
6 Ülkemiz için önemli tahıl bitkilerinin iklim ve toprak isteklerini bilmesi, ;
7 Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalitesi hakkında bilgi edinmesi;
8 Serin iklim tahıllarının uygun koşullar altında depolanma prensiplerini öğrenmesi;
9 Serin iklim tahıllarının yetiştiriciliği ile hastalık ve zararlılarla mücadelesi konuları hakkında bilgi edinmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Serin iklim tahıllarının Dünya’da ve Türkiye’deki ekonomik önemi ve tahıl bitkileri hakkında genel bilgi Uygulama hakkında genel bilgilerin verilmesi
2 Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri Serin iklim Tahılları hakkında genel bilgi
3 Serin iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, serin iklim tahıllarında tane ve yapısı Tahıl bitkilerinin tane yapısı
4 Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları Tahıl bitkilerinin kök yapısı ve kardeşlenme
5 Serin iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme ve erme devreleri Tahıl bitkilerinin birbirlerinden farkları
6 Erme devrelerine bağlı olarak hasat Tahıl bitkilerine ait başakların incelenmesi
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Genel Tekrar
8 Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri Başak ve tanelere göre tahıl bitkilerini teşhis etme
9 Serin iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri Türkiye’de yetiştirilen serin iklim tahılları çeşitleri
10 Buğday yetiştiriciliği Ekmeklik Buğday(Triticum aestivum L.)
11 Buğday yetiştiriciliği Makarnalık Buğday(Triticum turgidum L.)
12 Arpa yetiştiriciliği İki sıralı ve altı sıralı arpa (Hordeum vul. conv.distichon, hexastichon)
13 Yulaf yetiştiriciliği Beyaz ve Kırmızı Yulaf (Avena sativa ve byzanthina)
14 Çavdar ve Tritikale yetiştiriciliği Çavdar ve Tritikale
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Yürür, N., 1998. Serin İklim Tahılları(Tahıllar-I). Güncelleştirilmiş 2. Basım, Uludağ Üniversitesi Yayınları Yayın No: 7-035-0295, 250 s.
2. Stoskopf, N.C., 1985. Cereal grain crops. A Prentice-Hall Comp.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,23
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 4 4 3 4 5 3 4 0 0 0
OK2 5 5 5 3 4 3 4 3 0 0 0
OK3 4 3 3 4 3 4 3 3 0 0 0
OK4 3 3 3 4 3 4 3 4 0 0 0
OK5 5 5 5 5 4 5 5 5 0 0 0
OK6 5 4 5 4 3 4 4 5 0 0 0
OK7 4 3 5 5 3 5 5 5 0 0 0
OK8 5 5 5 5 5 5 4 4 0 0 0
OK9 5 4 5 4 4 4 5 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr