1 | Dersin Adı: | EDEBİ METİNLERİ OKUMAK I |
2 | Dersin Kodu: | TUD105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Seher özkök |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğe Bağlı Bölümler Türk Dili Bölümü Görükle/ Nilüfer/ Bursa sozkok79@gmail.com 0224 294 29 20 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116494 |
19 | Dersin Amacı | Bu dersle 1870- 1910 arası geç Osmanlı modernleşme sürecinde yazılan ya da daha sonraki tarihlerde bu döneme dair yazılmış olan edebî metinleri toplumsal, tarihsel ve ekonomik arka plan çerçevesinde okumak, yorumlamak ve tartışmak amaçlanmaktadır. Diğer bir deyişle, dersin öncelikli amacı geç Osmanlı modernleşme sürecinin edebî metinlere nasıl yansıdığını ve bu dönemde yazılan edebî metinlerin geç modernleşmeyi nasıl etkilediğini analiz etmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Osmanlı modernleşme sürecinin edebî metinlere nasıl yansıdığını ve bu dönemde yazılan edebî metinlerin geç modernleşmeyi nasıl etkilediğini analiz etmek ve metinlerin biçim ve içerik özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulatmaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma ve Bilgi Notunun Okunması | |
2 | Edebi Metinleri Okumak (Kuramsal Arka Plan – Yakın Okuma Teknikleri) | |
3 | Felatûn Bey ile Râkım Efendi- Ahmet Mithat | |
4 | İntibah- Namık Kemal | |
5 | Araba Sevdası- Recaizade Mahmut Ekrem | |
6 | Sefile - Halit Ziya Uşaklıgil | |
7 | Nemide – Halit Ziya Uşaklıgil | |
8 | Rübâb-ı Şikeste – Tevfik Fikret | |
9 | Safahat – Mehmet Akif Ersoy | |
10 | Primo Türk Çocuğu- Ömer Seyfettin | |
11 | Pervaneler- Müfide Ferit Tek | |
12 | Handan- Halide Edip Adıvar | |
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Enginün, İnci. Halide Edib Adıvar’ın Eserlerinde Doğu- Batı Meselesi, İstanbul: Dergah, 2007. Esen, Nüket. Hikâye Anlatan Adam. İstanbul: İletişim, 2014. Gürbilek, Nurdan. Kör Ayna Kayıp Şark. İstanbul: Metis, 2014. Kaplan, Mehmet. Tevfik Fikret (Devir, Şahsiyet, Eser). İstanbul: Dergah, 2012. Moran, Berna. Türk Romanına Eleştirel Bakış 1. İstanbul: İletişim, 2013. Moran, Berna. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim, 2014. Parla, Jale. Babalar ve Oğullar: Türk Romanının Epistemolojik Temelleri, İstanbul: İletişim, 2012. Uysal, Zeynep. Metruk Ev. İstanbul: İletişim, 2014. Ranciere, Jacques. Estetiğin Huzursuzluğu, İstanbul: İletişim, 2014. Draasima, Douwe. Bellek Metaforları. İstanbul: Metis, 2007. Solms, Mark ve Turnbull, Oliver. Beyin ve İç Dünya. İstanbul: Metis, 2013. Bickerton, Derek. Adem’in Dili. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2012. Mollaer, Fırat. Modernlik Kehanetleri, İstanbul: Phoenix, 2016. Nasio, J. – D. Jacques Lacan’ın Kuramı Üzerine Beş Ders. Ankara: İmge Kitabevi, 2007. Lehrer, Jonah. Proust Bir Sinirbilimciydi. İstanbul: Boğaziçi Ünversitesi Yayınevi, 2016. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Test, klasik sınav, sözlü, ödev | |
Açıklama | Çoktan seçmeli bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |