Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİ METİNLERİ OKUMAK I
1 Dersin Adı: EDEBİ METİNLERİ OKUMAK I
2 Dersin Kodu: TUD105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Seher özkök
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi
Rektörlüğe Bağlı Bölümler Türk Dili Bölümü
Görükle/ Nilüfer/ Bursa
sozkok79@gmail.com
0224 294 29 20
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116494
19 Dersin Amacı Bu dersle 1870- 1910 arası geç Osmanlı modernleşme sürecinde yazılan ya da daha sonraki tarihlerde bu döneme dair yazılmış olan edebî metinleri toplumsal, tarihsel ve ekonomik arka plan çerçevesinde okumak, yorumlamak ve tartışmak amaçlanmaktadır. Diğer bir deyişle, dersin öncelikli amacı geç Osmanlı modernleşme sürecinin edebî metinlere nasıl yansıdığını ve bu dönemde yazılan edebî metinlerin geç modernleşmeyi nasıl etkilediğini analiz etmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Osmanlı modernleşme sürecinin edebî metinlere nasıl yansıdığını ve bu dönemde yazılan edebî metinlerin geç modernleşmeyi nasıl etkilediğini analiz etmek ve metinlerin biçim ve içerik özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulatmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Geç Osmanlı modernleşme süreci ile bu dönemde yazılan ya da daha sonra bu dönemle ilgili yazılan edebi metinler arasında karşılaştırma yapılabilecek;
2 Geç Osmanlı modernleşme sürecinin edebî metinlere yansıyışı görülebilecek.;
3 Edebî metinlerin geç Osmanlı modernleşme sürecini nasıl etkilediği, dolayısıyla bir edebi metnin toplum inşa edebilme özelliği kavranabilecek.;
4 Edebî metinlerin toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını ortaya çıkarmanın yolları öğrenilecek.;
5 Edebiyat kuramları çerçevesinde bir edebî metni okuyup tartışmak ve yorumlamak yetileri kazanılacak;
6 Dersin içeriğinde yer alan “sunum” çerçevesinde edebî metinlerin analizini sözel olarak yapabilme yetisi kazanılacak;
7 Dersin içeriğinde yer alan “ödev” yazma çerçevesinde edebi metinlere dair yorumları, akademik bir yazı çerçevesinde biçimlendirme gücüne erişilecek.;
8 Öğrenci edebî metinlerin biçim ve içerik özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir duruma gelecek.;
9 Okuduğu edebî metni sözlü ve yazılı olarak yorumlayabilme yetisi gelişecek.;
10 Toplum, tarih ve ekonomi ile edebî metinler arasındaki ilişkiyi görebilir duruma gelecek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma ve Bilgi Notunun Okunması
2 Edebi Metinleri Okumak (Kuramsal Arka Plan – Yakın Okuma Teknikleri)
3 Felatûn Bey ile Râkım Efendi- Ahmet Mithat
4 İntibah- Namık Kemal
5 Araba Sevdası- Recaizade Mahmut Ekrem
6 Sefile - Halit Ziya Uşaklıgil
7 Nemide – Halit Ziya Uşaklıgil
8 Rübâb-ı Şikeste – Tevfik Fikret
9 Safahat – Mehmet Akif Ersoy
10 Primo Türk Çocuğu- Ömer Seyfettin
11 Pervaneler- Müfide Ferit Tek
12 Handan- Halide Edip Adıvar
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Enginün, İnci. Halide Edib Adıvar’ın Eserlerinde Doğu- Batı Meselesi, İstanbul: Dergah, 2007.
Esen, Nüket. Hikâye Anlatan Adam. İstanbul: İletişim, 2014.
Gürbilek, Nurdan. Kör Ayna Kayıp Şark. İstanbul: Metis, 2014.
Kaplan, Mehmet. Tevfik Fikret (Devir, Şahsiyet, Eser). İstanbul: Dergah, 2012.
Moran, Berna. Türk Romanına Eleştirel Bakış 1. İstanbul: İletişim, 2013.
Moran, Berna. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim, 2014.
Parla, Jale. Babalar ve Oğullar: Türk Romanının Epistemolojik Temelleri, İstanbul: İletişim, 2012.
Uysal, Zeynep. Metruk Ev. İstanbul: İletişim, 2014.
Ranciere, Jacques. Estetiğin Huzursuzluğu, İstanbul: İletişim, 2014.
Draasima, Douwe. Bellek Metaforları. İstanbul: Metis, 2007.
Solms, Mark ve Turnbull, Oliver. Beyin ve İç Dünya. İstanbul: Metis, 2013.
Bickerton, Derek. Adem’in Dili. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2012.
Mollaer, Fırat. Modernlik Kehanetleri, İstanbul: Phoenix, 2016.
Nasio, J. – D. Jacques Lacan’ın Kuramı Üzerine Beş Ders. Ankara: İmge Kitabevi, 2007.
Lehrer, Jonah. Proust Bir Sinirbilimciydi. İstanbul: Boğaziçi Ünversitesi Yayınevi, 2016.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test, klasik sınav, sözlü, ödev
Açıklama Çoktan seçmeli bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4 4 4
OK2 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4
OK5 5 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4 4
OK6 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4 3 4 4 4 4
OK7 5 4 5 4 5 4 5 0 5 4 5 4 5 4 4 4
OK8 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0
OK9 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4
OK10 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 3 5 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr