| 1 | Dersin Adı: | YAPI VE YAPIM KUSURLARI |
| 2 | Dersin Kodu: | MIM6026 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | - |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zsperker@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yapı ve yapım kusurlarını, kusurların oluşumuna neden olan etmenler ve aşamalarını, yapım kusurlarının yapıya ve kullanıcılarına olan etkilerini, yapı ve yapım kusurlarının giderilmesine ilişkin yöntemleri öğrenmelerinin sağlanmasıdır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, yapı ve yapım kusurlarının bilinmesi sayesinde doğru mimarlık uygulamaların gerçekleştirilmesi açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Dersin kapsamının ve programının tanıtılması, dersin kaynaklarının verilmesi | |
| 2 | Yapı ve yapım kusurlarının tanımlanması | |
| 3 | Yapı ve yapım kusurlarının sınıflandırılması | |
| 4 | Kusur oluşumuna neden olan etkenler | |
| 5 | Kusur oluşumuna neden olan etkenler | |
| 6 | Kusur türleri | |
| 7 | Kusur türleri | |
| 8 | Kusurların yapıya etkileri | |
| 9 | Kusurların yapıya etkileri | |
| 10 | Kusurların kullanıcıya etkileri | |
| 11 | Kusurların kullanıcıya etkileri | |
| 12 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi | |
| 13 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi | |
| 14 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Richardson, B.A. (2001). Defects and Deterioration in Buildings, Spon Press. Understanding Common Building Defects, Solutions and Maintenance Management Al-Hammad, A.M. Causes of Deterioration In Buildings. Ransom, W.H. (2005). Building Failures, Spon Press. Cook, G., Hinks, J. (1997). Technology of Building Defects, Spone Press. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
| Açıklama | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ödevler | 1 | 40 | 40 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
| Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 183 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |