1 | Dersin Adı: | YAPI VE YAPIM KUSURLARI |
2 | Dersin Kodu: | MIM6026 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yapı ve yapım kusurlarını, kusurların oluşumuna neden olan etmenler ve aşamalarını, yapım kusurlarının yapıya ve kullanıcılarına olan etkilerini, yapı ve yapım kusurlarının giderilmesine ilişkin yöntemleri öğrenmelerinin sağlanmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, yapı ve yapım kusurlarının bilinmesi sayesinde doğru mimarlık uygulamaların gerçekleştirilmesi açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin kapsamının ve programının tanıtılması, dersin kaynaklarının verilmesi | |
2 | Yapı ve yapım kusurlarının tanımlanması | |
3 | Yapı ve yapım kusurlarının sınıflandırılması | |
4 | Kusur oluşumuna neden olan etkenler | |
5 | Kusur oluşumuna neden olan etkenler | |
6 | Kusur türleri | |
7 | Kusur türleri | |
8 | Kusurların yapıya etkileri | |
9 | Kusurların yapıya etkileri | |
10 | Kusurların kullanıcıya etkileri | |
11 | Kusurların kullanıcıya etkileri | |
12 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi | |
13 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi | |
14 | Yapı ve yapım kusurlarının giderilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Richardson, B.A. (2001). Defects and Deterioration in Buildings, Spon Press. Understanding Common Building Defects, Solutions and Maintenance Management Al-Hammad, A.M. Causes of Deterioration In Buildings. Ransom, W.H. (2005). Building Failures, Spon Press. Cook, G., Hinks, J. (1997). Technology of Building Defects, Spone Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |