Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK VE KATILIMCI TASARIM YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: ÇOCUK VE KATILIMCI TASARIM YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: MIM6028
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Belkıs Ece ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ece Şahin
besahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinin kurgulanmasına yönelik yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi ve mimarlık alanı ile ilişkili araştırma süreçlerinin değerlendirilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuk mekanlarının katılımcı tasarım çalışmaları yöntemiyle geliştirilmesine yönelik bilgi sahibi olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Katılımcı araştırma süreçlerinde yer verilen yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi;
2 Çocukların katılımcı olabileceği araştırma süreçleri için yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi;
3 Mimarlık alanında katılımcı çalışmaların rolünün anlaşılması;
4 Mimarlık alanında çocukların katılımı için uygulanabilecek yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Katılım kavramı ve tarihsel süreç
2 Katılım kavramının gelişimine yön veren ilk uygulamalar
3 Katılım kavramının gelişimine yön veren ilk uygulamalar
4 Katılım kavramı ve ilk uygulamalar üzerine öğrenci sunumları
5 Çocukların katılımı kavramı ve tarihsel süreç
6 Katılım aşamaları ve mimarlık alanında çocukların katılımına yönelik ilk örnekler
7 Çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinde yöntem ve teknikler
8 Çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinde yöntem ve teknikler
9 Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi
10 Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi
11 Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi
12 Öğrencilerin araştırma sunumları
13 Öğrencilerin araştırma sunumları
14 Öğrencilerin araştırma sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Lancester, Y., Broadment, V. (2003). Listening to Young Children. Maidenhead: Open University Press.
Mc Kechnie, J.ve Hobbs, S. (2004). Childhood Studies. S. Fraser, V. Lewis, S. Ding, M. Kellett & C. Robinson. In Doing Research with Children and Young People (pp. 271-285). London: Sage.
Ross, J. (2008). Drawing Production, Drawing Re-experience and Drawing Re-cognition. C. Lange-Küttner, A.Vinter (eds.). In Drawing and the Non-Verbal Mind: A Life-Span Perspective (pp. 42-62). Cambridge: Cambridge University Press.
Sanoff, H. (1991). Visual Research Methods in Design. New York: Van Nostrand Reinhold.
Skivenes, M., Strandbu, A. (2006). A Child Perspective and Children's Participation. Children, Youth and Environments, 16(2); 10-27.
Sorrel, J., Sorrel, F. (2005). Joinupdesignforschools. London: Merrel.
Şener, T. (2006). The Children and Architecture Project in Turkey. Children, Youth and Environments, 16(2), 191-206.
Thomson, P. (2008). Children and Young People: Voices in Visual Research. P. Thomson (ed.). In Doing Visual Research with Children and Young People (pp.1-19). London: Routledge.
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste yarıyılsonu sınavı ve dönem içi ödev çalışmaları ile başarı notu belirlenmektedir.
Açıklama Ders içinde ödev çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 24 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 24 24
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 4 4 4 0 0 2 5 0 5
OK4 5 4 4 0 0 0 2 5 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr