1 | Dersin Adı: | ÇOCUK VE KATILIMCI TASARIM YAKLAŞIMLARI |
2 | Dersin Kodu: | MIM6028 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Belkıs Ece ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ece Şahin besahin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinin kurgulanmasına yönelik yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi ve mimarlık alanı ile ilişkili araştırma süreçlerinin değerlendirilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çocuk mekanlarının katılımcı tasarım çalışmaları yöntemiyle geliştirilmesine yönelik bilgi sahibi olmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Katılım kavramı ve tarihsel süreç | |
2 | Katılım kavramının gelişimine yön veren ilk uygulamalar | |
3 | Katılım kavramının gelişimine yön veren ilk uygulamalar | |
4 | Katılım kavramı ve ilk uygulamalar üzerine öğrenci sunumları | |
5 | Çocukların katılımı kavramı ve tarihsel süreç | |
6 | Katılım aşamaları ve mimarlık alanında çocukların katılımına yönelik ilk örnekler | |
7 | Çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinde yöntem ve teknikler | |
8 | Çocukların katılımcı olduğu araştırma süreçlerinde yöntem ve teknikler | |
9 | Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi | |
10 | Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi | |
11 | Çocukların katılımcı olduğu tasarım süreçlerinde yöntem ve tekniklerin incelenmesi | |
12 | Öğrencilerin araştırma sunumları | |
13 | Öğrencilerin araştırma sunumları | |
14 | Öğrencilerin araştırma sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Lancester, Y., Broadment, V. (2003). Listening to Young Children. Maidenhead: Open University Press. Mc Kechnie, J.ve Hobbs, S. (2004). Childhood Studies. S. Fraser, V. Lewis, S. Ding, M. Kellett & C. Robinson. In Doing Research with Children and Young People (pp. 271-285). London: Sage. Ross, J. (2008). Drawing Production, Drawing Re-experience and Drawing Re-cognition. C. Lange-Küttner, A.Vinter (eds.). In Drawing and the Non-Verbal Mind: A Life-Span Perspective (pp. 42-62). Cambridge: Cambridge University Press. Sanoff, H. (1991). Visual Research Methods in Design. New York: Van Nostrand Reinhold. Skivenes, M., Strandbu, A. (2006). A Child Perspective and Children's Participation. Children, Youth and Environments, 16(2); 10-27. Sorrel, J., Sorrel, F. (2005). Joinupdesignforschools. London: Merrel. Şener, T. (2006). The Children and Architecture Project in Turkey. Children, Youth and Environments, 16(2), 191-206. Thomson, P. (2008). Children and Young People: Voices in Visual Research. P. Thomson (ed.). In Doing Visual Research with Children and Young People (pp.1-19). London: Routledge. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste yarıyılsonu sınavı ve dönem içi ödev çalışmaları ile başarı notu belirlenmektedir. | |
Açıklama | Ders içinde ödev çalışmaları gerçekleştirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 24 | 48 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |