1 | Dersin Adı: | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | FEN6000 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Z. Sevgen PERKER zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, araştırma yöntemlerinin mimarlık alanındaki uygulamalarının kuramsal temelleri, veri toplama yöntemleri, veri değerlendirme yöntemleri, bilimsel araştırma ve yayın etiği konularında bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, mimarlık alanı araştırmalarının bilimsel ilkeler çerçevesinde gerçekleştirilmesi açısından katkı sunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel araştırmada temel kavramlar | |
2 | Bilimsel araştırmada problem belirleme | |
3 | Bilimsel araştırmada problem belirleme | |
4 | Bilimsel araştırmada desen oluşturma | |
5 | Bilimsel araştırmada evren ve örneklem | |
6 | Bilimsel araştırmada veri toplama | |
7 | Bilimsel araştırmada veri işleme | |
8 | Bilimsel anlatım tekniği | |
9 | Bilimsel araştırmanın sunumu | |
10 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılması | |
11 | Bilimsel araştırma etiği | |
12 | Bilimsel araştırma etiği | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Pegem. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık. Erman, E. (2009). Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri, Murat Kitabevi. Groat, L., Wang, D. (2013) Architectural Research Methods, Wiley. Gürsakal, N. (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Karasar, N. (2016) Bilimsel Araştırma Yöntemi: Bilimsel İrade Algı Çerçevesi ile Kavramlar - İlkeler - Teknikler, Nobel Akademi Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Ders başarısı final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |