Bu dersin amacı öğrencilerin yapıda değişim kavramını ve türlerini, yapıda değişim, bozulma ve yapı malzemesi ilişkisini, değişimde ortaya çıkan malzeme sorunlarını öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, mimari yapıların zaman içinde geçirdikleri değişimlerin ve bunların neden olduğu yapı malzemesi sorunlarının anlaşılması ile yapıların uzun ömürlü kullanımlarının sağlanması açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrencilerin yapıda değişim kavramını ve türlerini, yapıda değişim, bozulma ve yapı malzemesi ilişkisini tanımalarının sağlanması;
2
Öğrencilerin değişimde ortaya çıkan malzeme sorunlarını öğrenmelerinin sağlanması;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin kapsamının ve programının tanıtılması, dersin kaynaklarının verilmesi
2
Değişim kavramı ve yapı ile ilişkisi
3
Yapıda değişimin sınıflandırılması
4
Bozulma kavramı ve yapı ile ilişkisi
5
Yapıda değişim sürecine bağlı bozulma türleri
6
Yapıda değişim sürecine bağlı bozulma türleri
7
Yapıda değişim sürecine bağlı bozulma türleri
8
Yapıda değişim sürecine bağlı bozulma türleri
9
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin fiziksel sorunları
10
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin fiziksel sorunları
11
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin kimyasal sorunları
12
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin mekanik sorunları
13
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin biyolojik sorunları
14
Yapıda değişim ve bozulma ilişkileri bağlamında malzemenin diğer sorunları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Brand, S. Architectural Reuse. Cook, G., Hinks, J. (1997). Technology of Building Defects, Spone Press. Duggal, S.K. (2008). Building Materials, New Age International Publishers. Raitt, J.M. (2008). Adaptive Reuse Development: Special Issues & Examples. Ransom, W.H. (2005). Building Failures, Spon Press. Toydemir, N. (2011). Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık. Vujovic.V., Ogurek, D. (2012). Same Place New Face.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
Açıklama
Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
6
84
Ödevler
1
40
40
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
4
2
8
Arasınavlar
1
3
3
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
3
3
Toplam İş Yükü
183
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU