1 | Dersin Adı: | SÜT ÜRÜNLERİNDE REOLOJİ ve TEKSTÜR |
2 | Dersin Kodu: | GMB5051 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TÜLAY ÖZCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Lütfiye YILMAZ ERSAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Tülay ÖZCAN Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü 16059 Görükle/Bursa Tel: 0 224 2941498 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Süt ve ürünlerinde reoloji ve tekstür ile ilgili temel prensipler, yöntemler ve bu ürünlerin yapısını etkileyen faktörler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, öğrencilerde süt ürünlerinde reoloji ve tekstür hakkında bilgi birikimi oluşturmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Reoloji ve Tekstür kavramları | |
2 | Akışkan tipleri | |
3 | Reolojik özelliklerin belirlenmesinde kullanılan prensipler | |
4 | Reolojik ölçüm teknikleri ve Reometre | |
5 | Tekstürel özelliklerin değerlendirilmesinde kullanılan prensipler ve tekstür profil analizi (TPA) | |
6 | Süt ürünleri mikroyapısı ve ölçüm teknikleri | |
7 | Süt ürünlerinde jel oluşumu ve özellikleri | |
8 | Üretim proseslerinin süt ürünlerinin reolojik ve tekstürel özelliklerine etkisi | |
9 | Katkı maddelerinin süt ürünlerinin reolojik ve tekstürel özelliklerine etkisi | |
10 | Süt ürünlerinin reolojik ve tekstürel özelliklerinin geliştirilmesinde innovatif uygulamalar | |
11 | Süt ürünlerinin reolojisi (Yoğurt, Peynir, Tereyağı) | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Blanshard, J.M.V., Lillford, P. (1987) Food Structure and Behaviour. Academic Press, London, Eng. Bourne, M.C. (2002) Food texture and viscosity - concept and measurement. New York: Academic Press Combustion. Mc Graw-Hill. 2nd Ed. Gunasekaren, S., Ak, M.M. (2003) Cheese Rheology and Texture (CRC Press ed.). London: CRC Press. Huilgol, R. Phan-Thien, N. (1997) Fluid mechanics of viscoelasticity. Elsevier. Lawless, H.T., Heymann, H. (1998) Sensory Evaluation of Food: Principles and Practices. Chapman & Hall, New York. Lewis, M.J. (1987) Physical Properties of Foods and Food Processing Systems. VCH, Chichester, Eng. Moskowitz, H.R. (1987) Food Texture: Instrumental and Sensory Measurement. Dekker, New York. Prentice, J. (1992) Dairy rheology - a concise guide. VCH Publishers Turns Rao, M.A. (1999) Rheology of fluid and semisolid foods: Principles and Applications. Aspen Publishers, Gaithersburg, MD. Steffe, J.F. (1996) Rheological Methods in Food Process Engineering. Second Edition, Freeman Press. 418 p. Tamime, A.Y. (2008) Structure of Dairy Products. John Wiley & Sons, 304 p. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 80 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 20 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme için; ödev verilmekte ve final sınavı yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |