Ders Öğretim Planı
ARAP DİLİNİ GELİŞTİREN AMİLLER
1 |
Dersin Adı: |
ARAP DİLİNİ GELİŞTİREN AMİLLER |
2 |
Dersin Kodu: |
TIB5173 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. Fadime Kavak |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Fadime Kavak / fadimekavak@hotmail.com 02242431570-60278 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Arap Dilini Geliştiren Faktörleri Öğrenip örneklerle Kavramasını Sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Arap dilini geliştiren amilleri anlayıp kavramak |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Arap Dilini Geliştiren Amiller Hakkında Genel Bilgi edinilmesi;
|
2 |
Arapça'da Kelime Türetimi olan İştikak'ı kavrayabilme ;
|
3 |
İştikak Çeşitlerini öğrenip kavrama;
|
4 |
Naht ve çeşitlerini öğrenip kavrama;
|
5 |
Ezdad, Ortaya Çıkış Sebepleri ve Kur'an'da Ezdad Örneklerini kavrayabilme;
|
6 |
Kur'an'da ve Şiirlerde itba örneklerini tanıyabilme;
|
7 |
Arap dilinde Müsellesat'ı örneklerle kavrama;
|
8 |
Arap dilinde Ta'rib'i örneklerle öğrenme;
|
9 |
Arapça'da Tağlib olgusunu öğrenme ve kavrama;
|
10 |
Arapça'da idgam, ibdal, i'lal ve kalb kaidelerini öğrenme ve kavrama;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Arap Dilini Geliştiren Amiller Hakkında Genel Bilgi |
|
2 |
Arapça'da Kelime Türetimi: İştikak |
|
3 |
İştikak Çeşitleri |
|
4 |
Naht ve çeşitleri |
|
5 |
Ezdad ve Ortaya Çıkış Sebepleri |
|
6 |
Kur'an'da Ezdad Örnekleri |
|
7 |
İtba nedir? Şiirlerde ve Kur'an'da İtba örnekleri |
|
8 |
Müsellesat ve örnekleri |
|
9 |
Arap dilinde Ta'rib |
|
10 |
Arapça'da Tağlib |
|
11 |
Arap dilinde idgam |
|
12 |
Arap dilinde ibdal |
|
13 |
Arap dilinde kalb |
|
14 |
Arap dilinde i'lal |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Arapça ve Türkçe Makaleler Dilbilim kitapları Ansiklopedi |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
Ödevler |
0 |
2 |
28 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
4 |
3 |
12 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
182 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6,07 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
4
|
5
|
3
|
4
|
4
|
3
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
OK2
|
3
|
4
|
4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
3
|
OK3
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
5
|
3
|
OK4
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
4
|
3
|
5
|
5
|
3
|
3
|
4
|
OK5
|
4
|
4
|
3
|
3
|
5
|
4
|
4
|
5
|
3
|
4
|
5
|
3
|
OK6
|
5
|
4
|
4
|
3
|
4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
3
|
3
|
OK7
|
3
|
4
|
4
|
3
|
5
|
5
|
3
|
4
|
4
|
5
|
4
|
3
|
OK8
|
3
|
4
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
4
|
4
|
3
|
3
|
5
|
OK9
|
3
|
3
|
5
|
4
|
4
|
5
|
3
|
5
|
4
|
4
|
4
|
3
|
OK10
|
3
|
4
|
4
|
2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |