1 |
Dersin Adı: |
MODERN ARAP ŞİİRİ |
2 |
Dersin Kodu: |
TIB6138 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç.Dr. HASAN TAŞDELEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
htasdelen@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Genelde şiir, özelde modern Arap şiiri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. Öğrencinin edebiyata olan ilgisini artırmak. Daha doğru şiir analizi yapmasını sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrencinin Arap diline olan hakimiyetini artıracağından, Arapça ile alakası olan mesleki alanlarda daha iyi olmasını sağlayacaktır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Cahiliye şiirine genel bakış ve şiir nesir mukayesesi |
|
2 |
İslami Dönem Şiirine genel bakış, İslam'ın şiire bakışı |
|
3 |
İslami dönemde şiir nesir karşılaştırmaları, el-Merzuki ve Kalkaşendi örnekleri |
|
4 |
İslam dönem şiir nesir karşılaştırmaları, İbn Reşik, el-Curcani örnekleri |
|
5 |
Arap edebiyatında edebi Akımlar I: Romantizm, İzlenimcilik, Parnasizm |
|
6 |
Arap edebiyatında edebi Akımlar II: Gerçekçilik, Gerçeküstücülük, dışavurumculuk |
|
7 |
Edebi Akımlar III: Kübizm, gelecekçilik, simgecilik, Vortisizm, varoluşçuluk |
|
8 |
Modernite ve Arap Şiiri I: Adonis, Halide Said |
|
9 |
Modernite ve Arap Şiiri II: Bedr Şakir es-Seyyab, Yusuf el-Hal ve diğerleri |
|
10 |
Arap Şiirinin Modernleşmesi üzerine tartışmalar |
|
11 |
Modern Arap şiirinin beslendiği kaynaklar |
|
12 |
Romantizm etkisinde Arap Şairler, Halil Mutran, Divan Grubu, Apollo Grubu ve diğerleri |
|
13 |
Modern Arap şiirinde biçim |
|
14 |
Modern Arap şiirinde içerik |
|