1 |
Dersin Adı: |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
GKZ0002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Dersin Katalog İçeriği: Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doktorasını/uzmanlığını aynı alandan almış öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Dilek ZEREN ÖZER Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı E Blok Görükle /BURSA Tel: 0 224 2942254 E-posta: dzeren@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amaçları:
1) Öğretmen adaylarına, toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırmak,
2) Uygulama sırasında öğretmen adaylarının işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek,
3) Topluma hizmet uygulamalarını tanımak,
4) Konuyla ilgili öğretim programında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak;
5) Diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve
6) Toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
opluma Hizmet Uygulamaları dersi öğretmen adaylarının “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’nin “Beceriler” ve “Yetkinlikler” yeterlik alanı içerisinde bulunan: “Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği”, “öğrenme yetkinliği”, “iletişim ve sosyal yetkinlik”, ve “alana özgü yetkinlik” adlı alt yeterliliklerini geliştirmelerine yardımcı olan bir derstir.
Ayrıca THU dersi öğrencilerin, “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri” nden: “Mesleki Bilgi”, “Mesleki Beceri” ve “Tutum ve Değerler” yeterlilik alanlarını geliştirmeye yönelik bir derstir. Bir başka deyişle, öğretmen adaylarının birey ve öğretmen olarak görev hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranmalarına; öğrenci meslektaş aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurmalarına; öz değerlendirme yaparak kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik çalışmalara katılmalarına katkıda bulunur.
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi |
Geçen yıl yapılmış olan örnek proje dosyalarının incelenmesi |
2 |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
3 |
Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
4 |
Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama, |
Birlikte çalışılacak kuruluşlarla işbirliği çalışması, yazışmalar ve planlama |
5 |
Günümüzde topluma hizmet uygulamaları:
Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları
|
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
6 |
Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları |
Bir sivil toplum kuruluşunda inceleme |
7 |
Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi, |
Konferans, panel, seminer vb. türden bir etkinliğe katılım |
8 |
Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma |
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
9 |
Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması |
Bu konuda daha önce yapılmış proje örneklerinin tartışılması |
10 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları |
Panel, açık oturum, seminer vb. düzenleme ve değerlendirme |
11 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları |
Bir organizasyonda görev değerlendirme |
12 |
Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme |
Uygulanan projelerin yazımı |
13 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimi |
Grup projelerinin sunumu |
14 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimine devam edilmesi |
Grup projelerinin sunumu |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008). Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008). Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi http://hibeinfo.com/surdurulebilirlik-nedir/ https://www.tesisat.org/proje-ve-proje-yonetimi-ile-ilgili-temel-kavramlar.html https://www.abprojeyonetimi.com/proje-yonetiminde-kavramlar-sozlugu/ |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
40 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bu ders kapsamında öğrenciler 10-15 kişilik gruplar halinde Fen Bilimleri alanı ile uygulama yapabilecekleri resmi kurumlara yönlendirilirler. Bu kurumlar ile dekanlık arasındaki resim yazışmaların tamamlanmış olması şarttır. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının bu ders kapsamında yönlendirildikleri kurumlar: BUGES, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi, Bilim Müzeleri, Kan Merkezleri, MEB’e bağlı Ortaokullar olabilir.
Öğrenciler haftada 1 saat öğretim elemanı ile fakültede buluşurlar. Dersin teorik öğretme sürecinde anlatım, tartışma, soru-cevap, yöntemleri uygulanmaktadır.
Öğrenciler haftada 2 saat de yerleştirildikleri kurumda kendilerine verilen görevleri yerine getirmek durumundadırlar. Öğrencilerin yerleştirildikteki kurumun yöneticisi ile dönemlik çalışma takvimi oluşturur ve öğrenciler bu takvime uygun olarak herhafta belirlenen gün ve saatte kurumda hazır bulunurlar. Öğrencinin mazeretsiz kuruma gitmeme hakkı yoktur. Gittiği her hafta kurumda yaptığı çalışmalar hakkında not tutar, öz değerlendirme yapar. Dönem sonunda bu notlarını biraraya getirir, düzenler ve öğretim elemanına bireysel rapor olarak sunar.
Ölçme ve Değerlendirme:
Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, 1 ödev/proje (% 40) (özdeğerlendirme, haftalık raporlar ve dönem sonu raporundan oluşan seçki dosyası) ve 1 yıl sonu sınavı (%60) dikkate alınmaktadır.
Öğrencilerin dönem sonunda yapılacak değerlendirme sonucundaki başarı durumları üniversitenin otomasyon sistemine girilir ve sonuçlar “mutlak” sistem ile değerlendirilir. Harfler elle girilir ve öğrenciye ilan edilir.
|
Açıklama |
|