Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİME GİRİŞ
1 Dersin Adı: EĞİTİME GİRİŞ
2 Dersin Kodu: MBZ0001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERSİN ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Prof. Dr. Sedat Yüksel
Prof. Dr. Feyyat Gökçe
Prof. Dr. Rüçhan Özkılıç
Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa Sarıtaş
Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu
Doç. Dr. Ersin Şahin
Öğr. Gör. Edip Koşar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 22 03
ersahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif perspektifleri tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adaylarının genel kültür düzeylerini geliştirerek öğretmenlik mesleğine katkılarının sağlamayı gerçekleştirmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, vb. kavramları bilebilme.;
2 Eğitim, öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları arasındaki ilişkileri açıklayabilme.;
3 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilme.;
4 Etkili (ideal) öğretmen niteliklerini sıralayabilme.;
5 Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin geçirdiği aşamaları bilebilme.;
6 Öğretmen yetiştirme programlarının temel özelliklerini açıklayabilme.;
7 Eğitimin bilimselleşme sürecini açıklayabilme.;
8 Eğitimin psikoloji, sosyoloji, felsefe ve ekonomi bilimi ile ilişkisini kurabilme.;
9 Türk eğitim sisteminin yasal ve yönetsel temellerini açıklayabilme.;
10 Eğitimin bireysel, toplumsal, kültürel, politik, ekonomik işlevlerini örneklendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel Kavramlar
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri
3 Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Aile ve Eğitim
6 Psikolojinin Temelleri
7 Eğitim ve Psikoloji İlişkisi
8 Eğitimin Ekonomik Temelleri
9 Ekonomi Eğitim İlişkisi
10 Eğitimin Teknolojik Temelleri
11 Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
12 Eğitimin Yönetsel Temelleri
13 Meslek ve Öğretmenlik Mesleği
14 Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
Doç. Dr. Ali Arslan Eğitime Giriş Eylül 2019 / 2. Baskı Ankara: Nobel
Prof. Dr. Mehmet Şişman Eğitime Giriş,Ağustos 2019 / 17. Baskı,Pegem yayıncılık
Prof. Dr. Mehmet Küçük (Editör), Prof. Dr. Ali Rıza Akdeniz (Editör),Eğitime Giriş,Kasım 2018 / 3. Baskı ,Ankara: Nobel
Kadir Keskinkılıç,Eğitim Bilimine Giriş,Ekim 2018 / 8. Baskı ,Sempati yayınları
Prof. Dr. Ayla Okay (Editör),Eğitime Giriş,Eylül 2018 / 9. Baskı,Pegem yayıncılık
Özcan Demirel (Editör), Zeki Kaya (Editör),Eğitime Giriş
Eylül 2018 / 14. Baskı ,Pegem yayıncılık
Doç. Dr. Asım Arı (Editör),Eğitim Bilimine Giriş
Mart 2018 / 1. Baskı ,Eğitim Yayınevi
Prof. Dr. Mustafa Yavuz (Editör),Eğitim Bilimine Giriş,
Ocak 2018 / 1. Baskı ,Anı Yayıncılık
Nevin Saylan(Editör),Eğitim Bilimine Giriş,
Ekim 2017 / 11. Baskı, Anı Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları çoktan seçmeli boşluk doldurma doğru yanlış
Açıklama Ara sınav %40 ve final % 60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 8 8
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK2 5 2 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK4 4 4 3 3 3 3 3 3 4 4 3 4 4 3 3 4
OK5 3 4 4 3 4 5 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
OK6 3 3 3 4 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 2
OK7 2 4 5 4 3 4 3 3 4 2 3 3 2 3 2 3
OK8 4 3 4 4 3 4 3 3 3 2 3 5 5 5 4 3
OK9 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 4 4 4
OK10 4 4 2 3 4 4 3 4 2 3 3 3 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr