1 | Dersin Adı: | EĞİTİME GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | -yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERSİN ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Sedat Yüksel Prof. Dr. Feyyat Gökçe Prof. Dr. Rüçhan Özkılıç Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa Sarıtaş Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu Doç. Dr. Ersin Şahin Öğr. Gör. Edip Koşar |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 22 03 ersahin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif perspektifleri tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adaylarının genel kültür düzeylerini geliştirerek öğretmenlik mesleğine katkılarının sağlamayı gerçekleştirmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Eğitimin Tarihsel Temelleri | |
3 | Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen | |
4 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
5 | Aile ve Eğitim | |
6 | Psikolojinin Temelleri | |
7 | Eğitim ve Psikoloji İlişkisi | |
8 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | |
9 | Ekonomi Eğitim İlişkisi | |
10 | Eğitimin Teknolojik Temelleri | |
11 | Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları | |
12 | Eğitimin Yönetsel Temelleri | |
13 | Meslek ve Öğretmenlik Mesleği | |
14 | Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Doç. Dr. Ali Arslan Eğitime Giriş Eylül 2019 / 2. Baskı Ankara: Nobel Prof. Dr. Mehmet Şişman Eğitime Giriş,Ağustos 2019 / 17. Baskı,Pegem yayıncılık Prof. Dr. Mehmet Küçük (Editör), Prof. Dr. Ali Rıza Akdeniz (Editör),Eğitime Giriş,Kasım 2018 / 3. Baskı ,Ankara: Nobel Kadir Keskinkılıç,Eğitim Bilimine Giriş,Ekim 2018 / 8. Baskı ,Sempati yayınları Prof. Dr. Ayla Okay (Editör),Eğitime Giriş,Eylül 2018 / 9. Baskı,Pegem yayıncılık Özcan Demirel (Editör), Zeki Kaya (Editör),Eğitime Giriş Eylül 2018 / 14. Baskı ,Pegem yayıncılık Doç. Dr. Asım Arı (Editör),Eğitim Bilimine Giriş Mart 2018 / 1. Baskı ,Eğitim Yayınevi Prof. Dr. Mustafa Yavuz (Editör),Eğitim Bilimine Giriş, Ocak 2018 / 1. Baskı ,Anı Yayıncılık Nevin Saylan(Editör),Eğitim Bilimine Giriş, Ekim 2017 / 11. Baskı, Anı Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | çoktan seçmeli boşluk doldurma doğru yanlış | |
Açıklama | Ara sınav %40 ve final % 60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 0 | 8 | 8 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |