Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HALK BİLİMİ TARİHİ II
1 Dersin Adı: HALK BİLİMİ TARİHİ II
2 Dersin Kodu: TDE1024
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-132 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA
htas@uludag.edu.tr
0224–2941817
18 Dersin Web Adresi: htas@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Türk halk şiirinin halk edebiyatı içindeki yerini belirtmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk halk şiirinin halk edebiyatı içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk halk şiirinin özelliklerini tanıtabilme ;
2 Türk şiirinin ölçü, uyak, gibi dış yapısını gösterebilmek ;
3 Türk şiirinin iç yapısında etkili olan unsurları verebilmek ;
4 Halk şiiri türlerini metinler üzerinde inceleyebilmek ;
5 Halk edebiyatı türleri arasında karşılaştırma yapabilmek;
6 Halk edebiyatı araştırmalarında yeni yapılan araştırmaları takip edebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Halk Şiiri Kavramı
2 Çağlar Boyunca Türk Halk Şiirine Genel Bakış
3 Türklerde İlk Şiir ve Şairler
4 Ayinlerde Şiir
5 Türklerde Musiki ve kopuz
6 Aşık, Saz Şiiri, Kalem Şuarası, Halk Şiiri
7 Ozan Kelimesinin Manası
8 Bahşı Kelimesinin Manası
9 Halk Şiirinde Ölçü, Uyak
10 Halk Şiirinde Ölçü, Uyak Konusuna Devam
11 Eski Türk Şiirinde Türler
12 Anadolu Halk Şiirinde Türler: Mani, Koşma, Varsağı
13 Anadolu Halk Şiirinde Türler: Mani, Koşma, Varsağı
14 Aruzlu Türler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hikmet Dizdaroğlu, Halk Şiirinde Türler, TDK Yayınları, 1969.
Fuad Köprülü, Edebiyat Araştırmaları I, Akçağ Yayınevi,2004,
Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi ,TDK Yayınları 1983
P. Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi,1984;
M. Öcal Oğuz, Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Akçağ Yayınları2001.
Şükrü Elçin, Halk Edebiyatı Araştırmaları, Akçağ Yayınları,1997
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 5 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 5 5 4 3 5 4 4 5 4
OK2 5 4 4 5 5 4 4 5 4 4
OK3 4 5 4 4 5 5 5 4 5 4
OK4 5 5 4 4 4 4 5 3 4 5
OK5 4 5 4 4 4 3 3 4 4 5
OK6 5 4 5 3 5 4 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr