1 | Dersin Adı: | HALK BİLİMİ TARİHİ II |
2 | Dersin Kodu: | TDE1024 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-132 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA htas@uludag.edu.tr 0224–2941817 |
18 | Dersin Web Adresi: | htas@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Türk halk şiirinin halk edebiyatı içindeki yerini belirtmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk halk şiirinin halk edebiyatı içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Halk Şiiri Kavramı | |
2 | Çağlar Boyunca Türk Halk Şiirine Genel Bakış | |
3 | Türklerde İlk Şiir ve Şairler | |
4 | Ayinlerde Şiir | |
5 | Türklerde Musiki ve kopuz | |
6 | Aşık, Saz Şiiri, Kalem Şuarası, Halk Şiiri | |
7 | Ozan Kelimesinin Manası | |
8 | Bahşı Kelimesinin Manası | |
9 | Halk Şiirinde Ölçü, Uyak | |
10 | Halk Şiirinde Ölçü, Uyak Konusuna Devam | |
11 | Eski Türk Şiirinde Türler | |
12 | Anadolu Halk Şiirinde Türler: Mani, Koşma, Varsağı | |
13 | Anadolu Halk Şiirinde Türler: Mani, Koşma, Varsağı | |
14 | Aruzlu Türler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hikmet Dizdaroğlu, Halk Şiirinde Türler, TDK Yayınları, 1969. Fuad Köprülü, Edebiyat Araştırmaları I, Akçağ Yayınevi,2004, Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi ,TDK Yayınları 1983 P. Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi,1984; M. Öcal Oğuz, Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Akçağ Yayınları2001. Şükrü Elçin, Halk Edebiyatı Araştırmaları, Akçağ Yayınları,1997 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |