1 | Dersin Adı: | MODERNLEŞME SÜRECİNDE TÜRK KADINI |
2 | Dersin Kodu: | TRH 4060 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAIME YÜCEER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Behçet Kemal Yeşilbursa |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: tarih78@gmail.com Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059-Görükle / BURSA Telefon: 0 224 2941802 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | 19. yüzyıldan günümüze Türkiye’de kadının toplumsal yaşam içerisindeki konumunu, elde ettiği kazanımları değişen sosyoekonomik koşullar çerçevesinde ortaya koymak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | 19. yüzyıldan günümüze Türkiye’de kadının toplumsal yaşam içerisindeki konumunu, elde ettiği kazanımları değişen sosyoekonomik koşullar çerçevesinde incelemek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Osmanlı klasik dönemi: İslam ve Geleneksel kadın, toplumdaki ve ailedeki yeri | |
2 | Osmanlı modernleşmesinde Kadın eğitiminin modernleştirici faktör olarak kullanımı | |
3 | Osmanlı Kadını ve Tanzimat | |
4 | 1876 ve 1908 Meşrutiyetinde Kadın haklarına dair düzenlemeler II. Meşrutiyet dönemi Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık akımları ve kadın | |
5 | Batı’da Kadın Sorunu, Kadının Özgürleşmesi Sorunsalı ve Entellektüel Akımlarda Kadın tartışmaları | |
6 | Milli Mücadelede Türk Kadını | |
7 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1923-1950 | |
8 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1923-1950 | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1950-1980 | |
11 | Cumhuriyet döneminde Siyasi hayatta kadın | |
12 | Cumhuriyet döneminde Ekonomik hayatta kadın | |
13 | Bilim, edebiyat ve sanat alanlarında Yaratıcı ve Üretici Türk kadını portresi | |
14 | Feminizm: 20. Yüzyıl Başı ve 20. Yüzyıl ortası Feminist düşüncenin Türkiye’de kadın sorununun entellektüel ve akademik tartışmalardaki etkisi-sonuçları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
(Ed. Georges Duby-Michelle Perrot), Kadınların Tarihi, 5 Cilt, İş Bankası Kültür Yay., İstanbul, 2005. Madelinie Zilfi, Modernleşmenin Eşiğinde Osmanlı Kadınları, Tarih Vakfı, İstanbul, 2000. Serpil Çakır, Osmanlı Kadın Hareketi , Metis Yayınları, 1996 Bernald Caporal, Kemalizm ve Sonrası Türk Kadını I/II , Cumhuriyet Kitapları, 1999 Emel Doğramacı, Türkiye’de Kadının Dünü ve Bugünü, Ankara 1989 Lucy M. J. Garnett, Türkiye’nin Kadınları ve Folklorik Özellikleri , Oğlak Yayınları, 2009. Şirin Tekeli, Kadınlar ve Siyasal Toplumsal Hayat, İstanbul 1982 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı Sınav | |
Açıklama | 1 Ara Sınav 1 Yıl Sonu Sınavı |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 6 | 60 |
Projeler | 6 | 4 | 24 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |