1 | Dersin Adı: | DUYUM ve ALGI |
2 | Dersin Kodu: | PSİ 3006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDAN CAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Handan Can, Prof. Dr. Tevfik Alıcı |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta:handancan@uludag.edu.tr Oda tel: 0224-2941876 Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü, Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin duyum ve algıyı temellendiren süreçleri tanıması, duysal ve algısal süreçleri açıklayan kuram ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, duyusal ve algısal süreçlerle ilgili teorik bilgi birikimini akademide veya uygulama alanlarında kullanabilme becerisi kazandırmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Duyum ve algıya giriş | |
2 | Görme ve görsel korteks | |
3 | Nesne ve manzaraları algılama | |
4 | Görsel dikkat | |
5 | Hareket etmek ve hareket algısı | |
6 | Renk derinlik ve boyut algısı | |
7 | Arasınav+ders tekrarı | |
8 | Ses, işitsel sistem ve ton algısı, Ses lokalizasyonu ve işitsel örüntü | |
9 | Konuşma algısı | |
10 | Dokunsal duyum | |
11 | Kimyasal duyum | |
12 | Algısal gelişim | |
13 | Sinyal yakalama teorisi | |
14 | Yıl sonu değerlendirmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Matter, G. (2009). Foundations of sensation and perception. East Sussex, United Kingdom: Psychology Press. Sertel Berk Ö. ve Özkul H. (2014). Duyum ve algı. Sevda Bulduk (Ed.). Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 19 | 38 |
Diğer | 3 | 1 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 218 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |