Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
1 Dersin Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
2 Dersin Kodu: PSİ2001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AHU ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Üyesi Dr. Ahu ÖZTÜRK
e-posta: ozturka@uludag.edu.tr
telefon: 2941871
adres: U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-032
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders; gelişim psikolojisi alanının tanıtımı(tarihçesi, konuları), genel kuramlar ve evre kuramları, araştırma yöntemleri, gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın çocukluk evresinin sonuna kadar olan evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran duyusal/ algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile ve okul gibi çevrenin birey üzerinde etkileriyle ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Doğum öncesi dönemden çocukluk dönemine değin normal ve anormal gelişimin bilişsel, motor, psiko-sosyal yönlerini açıklayan psikolojik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim psikolojisi alanının tarihsel sürecini açıklar; insan gelişiminde en önemli süreçleri, dönemleri ve konuları tanımlar, temel kuramları ve araştırma yöntemlerini açıklar;
2 Gelişimde bireysel farklılıkların nedenleri olarak kalıtım ve çevrenin etkileşimlerini örnek vererek doğum öncesi gelişimi ;
3 Yaşamın erken dönemindeki insanın nasıl öğrendiğini, hatırladığını ve kavramlaştırdığını ayrıntılı biçimde tanımlar.;
4 Yaşamın erken döneminde sosyal yönelim ve bağlanmanın gelişimini tanımlar; sosyal bağlamların bebeklerin gelişimini ;
5 Çocuklukta meydana gelen bilişsel değişimlere ilişkin temel görüşleri açıklar ve dil gelişiminin nasıl gerçekleştiğini özetler;
6 Farklı gelişimsel evrelerdeki normal gelişimi tanımlar; farklı türden engelleri olan bireyleri ve bireylere olası problemlerinde yardımcı olma stratejilerini tanımlar.;
7 Sosyo-duygusal çevrenin (ebeveyn, arkadaş, kuşak) bireyin fiziksel, bilişsel ve kimlik gelişimine etkisini açıklar. ;
8 İlerleyen yaşla birlikte bireyin değişen yaşamını tanımlar; okul sistemi, ebeveynler ve ailelerdeki sosyal değişimleri açıklar.;
9 Yaşam boyu gelişiminde istikrar ve değişimi boylamsal çalışmaları da dahil edecek şekilde tartışır.;
10 Gelişimin farklı dönemlerinde ilişkili/ önemli etmenleri ve psikolojik değişimleri tartışır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 “Gelişim Psikolojisi”ne Giriş: Tarihsel geçmiş, Kuramsal Bakış Açıları
2 Günümüz gelişim psikolojisi – Dönem Kuramları, Araştırma Yöntemleri
3 Doğum öncesi dönem, Hamilelik ve Doğum
4 Bebekliğin Profili: Fiziksel gelişim
5 Bebekliğin Profili: Bilişsel gelişim ve dil
6 Bebekliğin Profili: Sosyo-duygusal gelişim ve ilk üç yılda anne babalık
7 Erken Çocukluk Döneminin Profili: Fiziksel ve bilişsel gelişim; Erken çocukluk döneminde Sosyo - duygusal gelişim
8 Ders tekrarı ve arasınav
9 Erken dönem çevresel etkiler ve bireysel farklılıklar
10 Yaşamın ilk yılları en önemli yılları mıdır? (Tartışma)
11 Orta ve Geç çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
12 Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim
13 Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul
14 GENEL TEKRAR
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar.
Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 9 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 9 18
Diğer 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 198
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK3 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 4 4 0 3 0 0 0
OK7 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 3 0
OK8 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0
OK9 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr