1 | Dersin Adı: | Sayısal Elektronik |
2 | Dersin Kodu: | FZK3407 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ AKAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Cengiz Akay |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cenay@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Fizik Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mantık Devre ve Sistemleri Kullanarak Öğrencilere Dijital Dünyanın kapısını aralamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mantık devre ve sistemlerini kullanarak öğrencilere sayısal veri işleme tekniklerini açıklamak, sayısal teknolojileri tanıtmaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Analog ve sayısal veri kavramları | |
2 | Sayısal devrelere genel bir bakış | |
3 | Sayı sistemleri ve dönüşümleri | |
4 | Mantık fonksiyonlarının tanıtımı | |
5 | Mantık ifadelerinin temel teoremlerinin işlenmesi | |
6 | Temel mantık devreleri ile sayısal sistem analizi | |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Doğruluk tablosu, Maxterm, Minterm ifadeleri ve birbirine dönüşümleri | |
9 | Lojik diyagram tasarımı | |
10 | Mantık tüm devreleri ile sayısal sistem tasarımı | |
11 | Karnaugh haritaları ve mantıksal ifadelerin sadeleştirilmesi | |
12 | Mikrodenetleyiciler | |
13 | Arduino Uno, Mega mikrodenetleyicilerinin tanıtımı | |
14 | Mikrodenetleyici uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002, William Kleitz, “Digital Electronics”, Prentice Hall, 1996, Garrod & Borns, “Digital Logic”, Saunders College Publishing, 1991 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste sorulan kısa sorular. | |
Açıklama | Derste sorulan kısa sorulara verilen cevaplar ile dersin içeriği netleştirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |