Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Sayısal Elektronik
1 Dersin Adı: Sayısal Elektronik
2 Dersin Kodu: FZK3407
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ AKAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Cengiz Akay
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cenay@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi
Fizik Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mantık Devre ve Sistemleri Kullanarak Öğrencilere Dijital Dünyanın kapısını aralamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mantık devre ve sistemlerini kullanarak öğrencilere sayısal veri işleme tekniklerini açıklamak, sayısal teknolojileri tanıtmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler dersin sonunda dijital elektronik bir devreyi analiz edebilirler, verilen bir problemi çözebilirler.;
2 Verilen probleme uygun dijital elektronik bir devre tasarlayıp bu devreyi uygulayabilirler;
3 Temel mantık devreleri ile sayısal sistem kurup çözebilirler.;
4 Mikrodenetleyicilerin genel yapısı hakkında bilgi sahibi olurlar.;
5 Mikro denetleyicileri kullanarak sayısal devre tasarımları yapabilirler. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Analog ve sayısal veri kavramları
2 Sayısal devrelere genel bir bakış
3 Sayı sistemleri ve dönüşümleri
4 Mantık fonksiyonlarının tanıtımı
5 Mantık ifadelerinin temel teoremlerinin işlenmesi
6 Temel mantık devreleri ile sayısal sistem analizi
7 Genel Tekrar
8 Doğruluk tablosu, Maxterm, Minterm ifadeleri ve birbirine dönüşümleri
9 Lojik diyagram tasarımı
10 Mantık tüm devreleri ile sayısal sistem tasarımı
11 Karnaugh haritaları ve mantıksal ifadelerin sadeleştirilmesi
12 Mikrodenetleyiciler
13 Arduino Uno, Mega mikrodenetleyicilerinin tanıtımı
14 Mikrodenetleyici uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002, William Kleitz, “Digital Electronics”, Prentice Hall, 1996, Garrod & Borns, “Digital Logic”, Saunders College Publishing, 1991
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste sorulan kısa sorular.
Açıklama Derste sorulan kısa sorulara verilen cevaplar ile dersin içeriği netleştirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,13
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 2 0 2 2 4 2 3 3 2 2
OK2 3 3 2 0 2 3 3 3 2 3 0 2
OK3 5 5 4 3 2 5 3 0 3 3 0 2
OK4 5 5 5 3 2 5 3 0 3 4 0 2
OK5 5 5 5 3 2 4 3 0 3 4 0 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr