1 | Dersin Adı: | KAPSAYICI EĞİTİM |
2 | Dersin Kodu: | MB013 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nhasil@uludag.edu.tr, tlf: 02242940686 cep:05326818247 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107550 |
19 | Dersin Amacı | Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi değeri ve tutumu kazandırmak. Kapsayıcı eğitim sürecinde Eğitim Uyum Programlarını analiz etme, engelli öğrencilerin eğitim ihtiyacını gidermede bilgi toplam araçları oluşturma. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Okullarda kaynaştırma eğitiminde gerekli olacak bilgi birikimine sahip olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi | |
2 | Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat | |
3 | İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler | |
4 | Oyun ve kapsayıcı eğitim | |
5 | Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri | |
6 | Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler | |
7 | Kapsayıcı okul ve sınıf | |
8 | Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama | |
9 | Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama | |
10 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek | |
11 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek | |
12 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi | |
13 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi | |
14 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı, 2015 http://secbir.org/images/2015/pdf/brosur.pdf Kapsayıcı Eğitim Özel Eğitimde Bütünleştirme,Editör(ler): Hasan Gürgür, Salih Rakap, Yazar(lar): Hasan Gürgür, Şerife Yücesoy Özkan, Sima Kırkgöz, Büşra Beşdere, Ebru Ünay, Orhan Çakıroğlu, Sinan Kalkan, Salih Rakap, Yunus Yılmaz, Çiğdem Uysal, Hüseyin Koç, Halil Uysal, Aysun Çolak, Candan Hasret Şahin , Şule Yanık, Emel Ertürk Mustul , Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim, Mediha Sarı, Mehmet M. Akgündüz, Nevruz Uğur, Kevser Baykara Özaydınlık, Asu Altunoğlu, Semra Demir Başaran, Pervin Oya Taneri, Buket Turhan Türkan, Hasan Atmacaoğlu, Nalan Mastar Akduman 2019 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik ve çoktan seçmeli sorular | |
Açıklama | Analiz ve Sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
Ödevler | 0 | 4 | 20 |
Projeler | 5 | 4 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 6 | 5 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |