Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAPSAYICI EĞİTİM
1 Dersin Adı: KAPSAYICI EĞİTİM
2 Dersin Kodu: MB013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nhasil@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940686
cep:05326818247
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107550
19 Dersin Amacı Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi değeri ve tutumu kazandırmak. Kapsayıcı eğitim sürecinde Eğitim Uyum Programlarını analiz etme, engelli öğrencilerin eğitim ihtiyacını gidermede bilgi toplam araçları oluşturma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Okullarda kaynaştırma eğitiminde gerekli olacak bilgi birikimine sahip olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kapsayıcı eğitimi tanımlar;
2 Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.;
3 İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser.;
4 Kapsayıcı eğitim etkinlikleri tasarlar.;
5 Dezavantajlı durumda olan tüm çocukların eğitim hakkını savunur.;
6 Farklı kültürlere karşı önyargısız olur. ;
7 Çocukluk döneminde özel ihtiyaçlarını belirleyebilme. ;
8 Özel eğitime gereksinimi olan çocukların bilişsel, davranışsal ve duygusal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olma;
9 Engelli bireylerin eğitim ihtiyaçlarını giderebilme;
10 Tüm öğrencilerin, onların ırklarına, dinlerine, cinsiyetlerine, gelir düzeylerine veya başka faktörlere bakılmaksızın eşit imkanlara sahip olmasını hedefler ve eğitim stratejilerinin bunu sağlamaya yönelik şekilde düzenlenmesini bekler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi
2 Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
3 İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler
4 Oyun ve kapsayıcı eğitim
5 Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri
6 Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
7 Kapsayıcı okul ve sınıf
8 Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama
9 Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama
10 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek
11 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek
12 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
13 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
14 Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı, 2015 http://secbir.org/images/2015/pdf/brosur.pdf
Kapsayıcı Eğitim
Özel Eğitimde Bütünleştirme,Editör(ler): Hasan Gürgür, Salih Rakap,
Yazar(lar): Hasan Gürgür, Şerife Yücesoy Özkan, Sima Kırkgöz, Büşra Beşdere, Ebru Ünay, Orhan Çakıroğlu, Sinan Kalkan, Salih Rakap, Yunus Yılmaz, Çiğdem Uysal, Hüseyin Koç, Halil Uysal, Aysun Çolak, Candan Hasret Şahin , Şule Yanık, Emel Ertürk Mustul ,
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim, Mediha Sarı, Mehmet M. Akgündüz, Nevruz Uğur, Kevser Baykara Özaydınlık, Asu Altunoğlu, Semra Demir Başaran, Pervin Oya Taneri, Buket Turhan Türkan, Hasan Atmacaoğlu, Nalan Mastar Akduman 2019
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik ve çoktan seçmeli sorular
Açıklama Analiz ve Sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 0 4 20
Projeler 5 4 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 6 5 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr