Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL MATEMATİK I
1 Dersin Adı: TEMEL MATEMATİK I
2 Dersin Kodu: OSPZ001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLEN TÜMER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gtumer@uludag.edu.tr
0 224 7112781 / 617 33
Uludağ Üniversitesi İnegöl MYO 16400
İnegöl / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırma
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İşletmenin farklı alanlarında matematiğin kullanımı konusunda bilgi sahibi olup, matematiksel problem çözme, analitik düşünme, etkili ve rasyonel karar alma konularında beceri kazanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sayı kümelerini tanıma;
2 Sayılarla ilgili işlemleri yapma;
3 Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebilme;
4 Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilme;
5 Cebirsel işlemleri yapabilme;
6 Çok terimli işlemleri yapabilme;
7 İşlemlerde sadeleştirme yapabilme;
8 Denklemleri çözebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sayma sayıları, doğal sayılar, tamsayılar, gerçek sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayıların tanımı, özellikleri ve sayılarla ilgili işlemler
2 Sayma sayıları, doğal sayılar, tamsayılar, gerçek sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayıların tanımı özellikleri ve sayılarla ilgili işlemler
3 Üstlü ve Köklü Çokluklar, bunlarla ilgili kurallar ve işlemler
4 Üstlü ve Köklü Çokluklar, bunlarla ilgili kurallar ve işlemler
5 Denklemler (Birinci dereceden bir bilinmeyenli ve iki bilinmeyenli denklemler)
6 Oran, orantı ve ortalamalar (Doğru orantı, ters orantı, aritmetik ortalama, ağırlıklı aritmetik ortalama, geometrik ortalama ve harmonik ortalama)
7 Oran, orantı ve ortalamalar (Doğru orantı, ters orantı, aritmetik ortalama, ağırlıklı aritmetik ortalama, geometrik ortalama ve harmonik ortalama)
8 Ara Sınav ve Ders Tekrarı
9 Özdeşlikler (İki terimin toplamının karesi, iki terimin farkının karesi, iki terimin kareleri toplamı, iki terimin kareleri farkı)
10 Özdeşlikler (İki terimin toplamının küpü, iki terimin farkının küpü, iki terimin küpleri toplamı, iki terimin küpleri farkı)
11 Çarpanlara Ayırma (Gruplandırarak, Tam Kare Yöntemine göre)
12 Çarpanlara Ayırma (ax2+bx+c İfadesinin çarpanlarına ayrılması)
13 Rasyonel ifadelerin çarpanlara ayrılması
14 Denklemler ( İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Öğr. Gör. Sıddık ARSLAN, Temel ve Genel Matematik, Nobel Yayıncılık
Sevüktekin Mustafa, Aksüyek Handan, Biçen Yılmaz Hatice, Sosyal Bilimler Myo için Temel Matematik, Dora Basım Yayın Dağıtım
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Örnek problemler. Konuya ait örnek soru çözümlerinde öğrencilerin düşünmeleri için süre tanınmakta, önemli noktalarda, sözlü olarak küçük sorularla öğrencilerin derse katılımı ve dikkatleri sağlanmaya çalışılmaktadır.
Açıklama Bu dersteki başarının değerlendirilmesi için 40 puanlık 1 adet vize ve 60 puanlık 1 adet final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Yönetmeliği gereği ders geçme kriterleriyle karşılaştırılarak, öğrencinin başarı durumu başarılı ya da başarısız olarak belirlenir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 2 0 1 0 1 4 0 0 0
OK2 0 0 4 3 0 3 3 3 5 0 0 0
OK3 0 0 3 2 0 0 0 2 3 0 0 0
OK4 0 0 4 5 0 4 5 4 5 0 0 0
OK5 0 0 4 3 0 2 1 3 3 0 0 0
OK6 0 0 3 4 0 3 4 3 4 0 0 0
OK7 0 0 1 1 0 0 0 0 1 0 0 0
OK8 0 0 3 4 0 4 3 3 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr