ÖZEL EĞİTİMDE -ZİHİN YETERSİZLİĞİ- SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
1
Dersin Adı:
ÖZEL EĞİTİMDE -ZİHİN YETERSİZLİĞİ- SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
2
Dersin Kodu:
ÖZE3315
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
3
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
5
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Dr. Ögr. Üyesi CEYDA TURHAN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Dr. Ögr. Üyesi CEYDA TURHAN
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
ceydaturhan@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sosyal uyum becerilerinin öğretimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, sosyal beceri öğretim programı oluşturulması, sosyal beceri öğretim yöntemleri, bilimsel dayanaklı uygulamalar ve sosyal beceri öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar, sosyal beceri öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sosyal yeterlilik ile ilgili kavramları açıklar;
2
Sosyal Beceri yetersizliklerini açıklar;
3
Sosyal becerileri değerlendirme yöntemlerini açıklar;
4
Sosyal beceri öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar;
5
Sosyal beceri öğretiminde kullanılan kanıta dayalı uygulamaları açıklar;
6
Sosyal beceri öğretim programı hazırlar;
7
Sosyal beceri ders planı hazırlar;
8
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için sosyal beceri eğitimi ile ilgili etkinliklere örnekler verir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Otizm Spektrum Bozukluğu, Sosyal Yeterlik, Sosyal Beceriler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceriler
2
Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi
3
Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi
4
Sosyal becerilerin öğretiminde kullanılan yöntem ve stratejiler
5
Sosyal becerilerin öğretiminde kullanılan yöntem ve stratejiler
6
Sosyal becerilerin öğretiminde kullanılan kanıta dayalı uygulamalar
7
Sosyal becerilerin öğretiminde kullanılan kanıta dayalı uygulamalar
8
Sosyal beceri öğretim programı hazırlama ve uygulama
9
Sosyal beceri öğretim programı hazırlama ve uygulama
10
Sosyal beceri öğretim ders planı hazırlama
11
Sosyal becerilerde kalıcılık ve genellemenin sağlanması Sosyal becerilerin öğretiminde sosyal geçerlik
12
Sosyal beceri öğretim ders planı hazırlama ve uygulama örnekleri
13
Sosyal beceri öğretim uygulama örnekleri
14
Sosyal beceri öğretim uygulama örnekleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Vuran, S.(2013) Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi:Sosyal Beceri Yetersizliği Gösteren Çocuklar İçin. Ankara:Vize Akademik.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınav
Test
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
2
15
30
Ödevler
0
30
60
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU