Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ÖZE3307
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Bu dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ÖZLEM TOPER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ozlemtoper@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarına, özel gereksinimli öğrencilere temel düzeyde sanatsal becerilerin öğretiminde gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Özel gereksinimli öğrencilerle çalışırken, öğrenciler sanatsal beceriler konusunda destekleyebilmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat ve özel eğitimde sanat kavramını açıklar. ;
2 Özel gereksimimli öğrenciler için sanatsal becerilerin öğretiminin önemini açıklar. ;
3 Özel eğitimde sanatsal becerilerin amaçlarını açıklar. ;
4 Özel eğitimde okullarında kullanılmakta olan sanatsal becerilere yönelik programların özelliklerini açıklar. ;
5 Çocuk resminin özelliklerini ve gelişimindeki önemini açıklar. ;
6 Özel gereskinimli çocuklarda gözlenen resim becerilerinin özelliklerini açıklar ;
7 Motor becerilerin gelişimi için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
8 Kalem tutma, boyama, resim çizme için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
9 Makas kullanma, yapıştırma, yoğurma malzemeleri kullanma için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
10 Sanatsal becerilerin öğretimi sırasında kullanılabilecek yöntemleri açıklar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat eğitimi, özel eğitimde sanat eğitimi, Türkiye'de sanat eğitiminin tarihi
2 Sanat eğitiminin amaçları, sanat eğitiminin çocuk gelişimine katkıları
3 Çocuk resminin incelenmesi ve ve çocuk resmine ilişkin görüşler
4 Çocuk resminin gelişim dönemleri
5 Özel gereksinimli çocuklarda resim-iş/sanat becerileri
6 Sanatsal becerilerin öğretimi
7 Motor becerilerin desteklenmesi
8 Kalem tutma ve çizim becerileri
9 Oyun hamuru vb yoğurma malzemeleri ile oynama öğretimi
10 Boyama becerilerinin öğretimi
11 Kesme, yırtma ve yapıştırma becerilerinin öğretimi
12 Özel gereksinimli çocuklarda müzik eğitimi
13 Özel gereksinimli çocuklarda dramanın kullanımı
14 Diğer sanatsal etkinlikler ve öğretimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Özel Gereksinimli Çocuklara Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Editör: Özlem Toper, Yayınevi: Vize Akademik
2) Özel Eğitimde Sanatsal ve Sportif Becerilerin Öğretimi, Editör: Emine Eratay, Yayınevi: Eğiten Kitap
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık-uçlu sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4
OK2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK10 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr