Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
1 |
Dersin Adı: |
ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ÖZE3307 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Bu dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi ÖZLEM TOPER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ozlemtoper@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına, özel gereksinimli öğrencilere temel düzeyde sanatsal becerilerin öğretiminde gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Özel gereksinimli öğrencilerle çalışırken, öğrenciler sanatsal beceriler konusunda destekleyebilmek |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Sanat ve özel eğitimde sanat kavramını açıklar. ;
|
2 |
Özel gereksimimli öğrenciler için sanatsal becerilerin öğretiminin önemini açıklar. ;
|
3 |
Özel eğitimde sanatsal becerilerin amaçlarını açıklar. ;
|
4 |
Özel eğitimde okullarında kullanılmakta olan sanatsal becerilere yönelik programların özelliklerini açıklar. ;
|
5 |
Çocuk resminin özelliklerini ve gelişimindeki önemini açıklar. ;
|
6 |
Özel gereskinimli çocuklarda gözlenen resim becerilerinin özelliklerini açıklar ;
|
7 |
Motor becerilerin gelişimi için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
|
8 |
Kalem tutma, boyama, resim çizme için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
|
9 |
Makas kullanma, yapıştırma, yoğurma malzemeleri kullanma için gerekli olan beceri ve etkinlikleri betimler. ;
|
10 |
Sanatsal becerilerin öğretimi sırasında kullanılabilecek yöntemleri açıklar. ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Sanat eğitimi, özel eğitimde sanat eğitimi, Türkiye'de sanat eğitiminin tarihi |
|
2 |
Sanat eğitiminin amaçları, sanat eğitiminin çocuk gelişimine katkıları |
|
3 |
Çocuk resminin incelenmesi ve ve çocuk resmine ilişkin görüşler |
|
4 |
Çocuk resminin gelişim dönemleri |
|
5 |
Özel gereksinimli çocuklarda resim-iş/sanat becerileri |
|
6 |
Sanatsal becerilerin öğretimi |
|
7 |
Motor becerilerin desteklenmesi |
|
8 |
Kalem tutma ve çizim becerileri |
|
9 |
Oyun hamuru vb yoğurma malzemeleri ile oynama öğretimi |
|
10 |
Boyama becerilerinin öğretimi |
|
11 |
Kesme, yırtma ve yapıştırma becerilerinin öğretimi |
|
12 |
Özel gereksinimli çocuklarda müzik eğitimi |
|
13 |
Özel gereksinimli çocuklarda dramanın kullanımı |
|
14 |
Diğer sanatsal etkinlikler ve öğretimi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Özel Gereksinimli Çocuklara Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Editör: Özlem Toper, Yayınevi: Vize Akademik 2) Özel Eğitimde Sanatsal ve Sportif Becerilerin Öğretimi, Editör: Emine Eratay, Yayınevi: Eğiten Kitap |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Açık-uçlu sınav |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
0 |
2 |
28 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
88 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
2,93 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK2
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK6
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK7
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK8
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK9
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK10
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |