1 | Dersin Adı: | TÜRK İŞARET DİLİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE2309 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | İşitme yetersizliğine sahip bireylerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Arş. Gör. ŞERİFE GEZER DEMİRDAĞLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | serifegezer@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk işaret dilini anlayabilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu derste kazanılan becerilerin, işitme yetersizliği olan öğrencilerle iletişim kurabilmeye katkı sağlaması umulmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk işaret dili hakkında genel bilgi | |
2 | Parmak alfabesi, temel cümle yapıları | |
3 | Kelime dağarcığını zenginleştirme: Ev ve ev eşyaları, yiyecek ve içecekler | |
4 | Soru kalıpları: Evet-hayır soruları, olumsuz cümleler, zamanla bağlantılı sorular, 5N1K soruları | |
5 | Kelime dağarcığını zenginleştirme: Giyecek ve takılar, duygular, zaman ve dilimleri, okul ve eğitim | |
6 | Sözlük, kelime çeşitleri | |
7 | İsimler, zıt anlamlılar, fiiller, sıfatlar | |
8 | Kelime dağarcığını zenginleştirme: Meslekler Taşıtlar ve trafik | |
9 | Sayılar, işaretler ve renkler | |
10 | Müzik, müzik aletleri, | |
11 | Sporla bağlantılı kelimeler | |
12 | Yönler, hava ve coğrafya | |
13 | Türkiye’nin illeri, devletler | |
14 | Günlük konuşma ve soru cümleleri, karşılıklı konuşma pratikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Türk İşaret Dili Dersi Öğretim Programı: 1,2 ve 3. Sınıflar için (2017), Milli eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Barışık, E. (2012). Türk İşaret Dili Kılavuzu, Tdk Bilim |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Geleneksel değerlendirme yaklaşımı | |
Açıklama | Çoktan seçmeli sınavlarla bilgi ve analiz düzeyinde kolay, orta zorlukta ve zor sorulardan oluşan bir sınav ile öğrenci başarısı değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem içerisinde iki adet çoktan seçmeli sorularla hazırlanan uygulamaya öğrenilen bilgilerin uygulamaya aktarılmasını içeren kısa sınavlar gerçekleştirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 30 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |