Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK İŞARET DİLİ
1 Dersin Adı: TÜRK İŞARET DİLİ
2 Dersin Kodu: ÖZE2309
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar İşitme yetersizliğine sahip bireylerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. ŞERİFE GEZER DEMİRDAĞLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: serifegezer@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk işaret dilini anlayabilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derste kazanılan becerilerin, işitme yetersizliği olan öğrencilerle iletişim kurabilmeye katkı sağlaması umulmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İşaret dilini kullanarak günlük konuşmaları yapabilme ;
2 İşaret dili aracılığıyla basit cümle yapılarını kurabilme ;
3 İşaret dili ile iletişim bilgi ve becerilerini geliştirebilme ;
4 İşaret dilini kullanarak edindiği bilgileri disiplinler arası temel çalışmalarda kullanabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk işaret dili hakkında genel bilgi
2 Parmak alfabesi, temel cümle yapıları
3 Kelime dağarcığını zenginleştirme: Ev ve ev eşyaları, yiyecek ve içecekler
4 Soru kalıpları: Evet-hayır soruları, olumsuz cümleler, zamanla bağlantılı sorular, 5N1K soruları
5 Kelime dağarcığını zenginleştirme: Giyecek ve takılar, duygular, zaman ve dilimleri, okul ve eğitim
6 Sözlük, kelime çeşitleri
7 İsimler, zıt anlamlılar, fiiller, sıfatlar
8 Kelime dağarcığını zenginleştirme: Meslekler Taşıtlar ve trafik
9 Sayılar, işaretler ve renkler
10 Müzik, müzik aletleri,
11 Sporla bağlantılı kelimeler
12 Yönler, hava ve coğrafya
13 Türkiye’nin illeri, devletler
14 Günlük konuşma ve soru cümleleri, karşılıklı konuşma pratikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türk İşaret Dili Dersi Öğretim Programı: 1,2 ve 3. Sınıflar için (2017), Milli eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Barışık, E. (2012). Türk İşaret Dili Kılavuzu, Tdk Bilim
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 2 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Geleneksel değerlendirme yaklaşımı
Açıklama Çoktan seçmeli sınavlarla bilgi ve analiz düzeyinde kolay, orta zorlukta ve zor sorulardan oluşan bir sınav ile öğrenci başarısı değerlendirilmektedir. Ayrıca dönem içerisinde iki adet çoktan seçmeli sorularla hazırlanan uygulamaya öğrenilen bilgilerin uygulamaya aktarılmasını içeren kısa sınavlar gerçekleştirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 30 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 4 3 3 5 4 3 3 4 4 5 5 4 3 4
OK2 4 4 5 5 3 4 3 3 4 5 2 2 4 5 2 2
OK3 3 3 4 4 5 3 3 3 5 5 3 4 4 3 4 3
OK4 4 4 5 5 3 3 4 4 4 5 2 2 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr