Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AZINLIKLAR ve ETNİK SORUNLAR
1 Dersin Adı: AZINLIKLAR ve ETNİK SORUNLAR
2 Dersin Kodu: ULU4109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Çiğdem Aydın Koyuncu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Nilüfer/BURSA
Tel: 0224 2941168
Email: cigdema@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, tarihsel, kavramsal ve kuramsal yönleriyle etnik yapılar ve azınlıklar konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanarak, bu konuda dünyada yaşanan sorunları, uluslararası örgütler ve uluslararası anlaşmalar nezdinde konunun nasıl değerlendirildiğini kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders, günümüzde azınlıkların ve etnik grupların karşı karşıya kaldığı sorunların anlaşılmasına ve bu alanda öğrencilerin saha çalışmaları yapmasına katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, konuyla ilgili temel kavramlar (etnik, etnisite, azınlık, ulus, millet gibi) ve bunlar arasındaki farklar hakkında bilgi sahibi olur;
2 Öğrenci, milliyetçilik, ulus-inşa süreçleri ve ulus-devletin etnik sorunlar ve azınlıklarla bağları konusunda ayrıntılı bilgi edinir, farklı teorik yaklaşımları değerlendirme imkanı bulur.;
3 Öğrenci, azınlık hakları ile insan hakları ve güvenlik konularının bağlantıları hakkında uluslararası ilişkilerin temel teorik yaklaşımları temelinde analiz imkanı yakalar ;
4 Öğrenci, azınlık haklarının kapsamı ve sınıflandırılması ile ilgili bilgi edinir;
5 Azınlık haklarının ulusal ve uluslararası alanda korunmasına ilişkin gelişmeler ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur;
6 Öğrenci, Türkiye’deki Etnik Yapı ve Azınlıklar konusunu, ulusal mevzuat ve Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası düzenlemeler itibarıyla değerlendirme fırsatı edinir.;
7 Öğrenci, Dünya üzerinde yaşanan etnik ve azınlık sorunlarından örnekler üzerinden tüm öğrendiği teorik bilgileri değerlendirme imkanı bulur. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etnik Grup, Azınlık, Ulus, Millet Gibi Kavramların Değerlendirilmesi, Faklılıklarının Ortaya Konulması
2 Dünya Üzerinde Etnik Yapılar ve Bunların Ortaya Çıkış Süreçleri İle İlgili Bilgi Verilmesi
3 Milliyetçilik ve Etnik Sorunlar
4 Azınlıkları ve Azınlık Sorunlarını Ortaya Çıkaran Tarihsel Süreçler
5 Ulus-Devlet ve Ulus-İnşası Tartışmaları
6 Azınlık Kavramının Anlamı, İçeriği ve Sınıflandırılması
7 İnsan Hakları ve Güvenlik İlişkisinde Azınlık Hakları ve Sorunları
8 Azınlıklara Tanınan Haklar: Genel İlkeler, İnsan Hakları Bağlamında Tanınan Haklar
9 Azınlıkların Kimlik Hakları, Kamusal Yaşama Katılma ve Uluslararası İlişkiler Kurma Hakkı
10 Azınlıkların Uluslararası Alanda Korunması ve Uluslararası Örgütler
11 Etnik Sorunlar ve Azınlıklar: Balkanlar Örneği
12 Etnik Sorunlar ve Azınlıklar: Kafkaslar Ve Ortadoğu Örneği
13 Etnik Sorunlar ve Azınlıklar: Dünya Üzerinde Yaşanan Diğer Sorunlardan Örnekler
14 Etnik Sorunlar ve Azınlıklar: Türkiye Örneği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Anthony D. Smith, Ulusların Etnik Kökeni, Ankara, Dost Kitabevi, 2002
Erol Kurubaş, Asimilasyondan Tanınmaya Uluslararası Alanda Azınlık Sorunları ve Avrupa Yaklaşımı, Ankara, Asil Yayıncılık, 2004.
Naz Çavuşoğlu, Azınlık Hakları, Ankara, Su Yayınları, 2001
Benedict Anderson, Hayali Cemaatlar milliyetçiliğin kökenleri ve yayılması, Çeviren: İskender Savaşır, Metis Yayınları, İstanbul, 2004.
Etienne Balibar, Immanuel Wallerstein, Irk Ulus Sınıf-Belirsiz Kimlikler, Çeviren: Nazlı Ökten, Metis Yayınları, İstanbul, 2007.
Inıs L. Claude, National Minorities-An International Problem, Greenwood Press, Westport, 1969.
Jack Donnelly, Teoride ve Uygulamada Evrensel İnsan Hakları, Çeviren: Mustafa Erdoğan ve Levent Korkut, Yetkin Yayınları, Ankara, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Karma Sınav (Test-Klasik)
Açıklama Sınavlarda öğrenciye klasik ve test-temelli sorular yöneltilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr