E-posta: bepar@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941116 Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Görükle, 16059 Nilufer / BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, geleneksel kamu yönetimi yaklaşımı ve çağdaş kamu yönetimi yaklaşımlarının öğrenilmesi, Türk kamu yönetiminin çağdaş yaklaşımlar perspektifinde analiz edilmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler kamu yönetiminde yeni yaklaşımları ve bu yaklaşımların Türkiye'deki uygulamalarını öğrenirler.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kamu yönetimi kavramı ve geleneksel kamu yönetiminin öğrenilmesi;
2
Yeni Kamu Yönetimi, Yönetişim ve Yeni Kamu İşletmeciliği Kavramlarının Öğrenilmesi;
3
Kamu Yönetiminde Etik, Kriz Yönetimi ve Stratejik Yönetimin Öğrenilmesi;
4
E-Devlet, Hesap verebilirlik ve Toplam Kalite Yönetiminin Öğrenilmesi;
5
Kamu Yönetiminde Çatışma Yönetimi ve Postbürokrasinin öğrenilmesi;
6
Çağdaş Kamu Yönetimi Yaklaşımları Perspektifinde Türk Kamu Yönetiminin İncelenmesi;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yönetim ve Kamu Yönetimi Kavramı
2
Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımının Temel Özellikleri
3
Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi: Yeni Kamu Yönetimi
4
Yönetişim
5
Yeni Kamu İşletmeciliği
6
E-Devlet
7
Kamu Yönetiminde Etik
8
Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi
9
Kamu Yönetiminde Hesap verebilirlik
10
Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi
11
Kamu Yönetiminde Çatışma Yönetimi
12
Postmodernizm ve Postbürokrasi
13
Kamu Yönetiminde Performans Yönetimi
14
Çağdaş Kamu Yönetimi Yaklaşımları Perspektifinde Türk Kamu Yönetiminin İncelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
A-Ders Kitabı: Bekir PARLAK, Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Alfa Aktüel, 2011. B-Referanslar: Bekir PARLAK, Kamu Politikalarında Dönüşüm, TODAİE, 2013.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ders değerlendirmesi, dönem içinde yapılan bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına dayanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ile yapılır.
Açıklama
Bu derste harf notları bağıl değerlendirme sistemine göre belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
32
32
Toplam İş Yükü
170
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU