Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İSLAM FELSEFESİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: İSLAM FELSEFESİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: İLA4242
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Yaşar Aydınlı
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: yasaraydinli@hotmail.com
Tel.: (0224) 2431066 - 60312
Adres: Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslam Felsefesini ve onun temel kavram ve düşüncelerini orijinal metinlerini okumak suretiyle İslam düşüncesinin felsefi yapısını kavrayabilecek bir düzeye eriştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İslam dünyasında felsefî düşünmenin başlangıcı değerlendirilecek, dönemlerin önde gelen düşünürleri ve başlıca eserleri tarihsel sıra ile ele alınacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi metinlerdeki argümanları analiz etme, ifade etme, tanıma ve yorumlama becerisi kazanılır.;
2 İslam felsefesinin özgün problemleri tahlil eder.;
3 İslam filozoflarının yöntemlerini mukayese eder.;
4 İslam kültürünün klasik felsefi literatürü ve İslam filozofların felsefe ve diğer sahalardaki çalışmaları hakkında değerlendirme yapabilir.;
5 İslam felsefesinin gelişim çizgisini tartışır.;
6 İslam felsefesinin sistemli bir yapıya nasıl kavuştuğunu; mantık, fizik, metafizik ve siyaset boyutlarının teşekkül sürecini analiz edebilir.;
7 İslam felsefesinin çeşitli alanlarına dair filozofların çözümlerini mukayese eder.;
8 Dini olanı felsefi tarzda analiz etme yeteneği kazanır.;
9 İslam felsefesinin tarihini, kavramlarını, yöntemini, temsilcilerini ve eski uygarlıklarla münasebetini değerlendirebilir.;
10 Tarihsel dönemler ve kültürel perspektiflere bağlı olarak insan tecrübesinin farklılığını kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslam’da felsefi düşüncenin ortaya çıkışı
2 Metin:Farabi, Kitabu’l-Mille I
3 Metin:Farabi, Kitabu’l-Mille II
4 Metin:Farabi, Kitabu’l-Mille III
5 Metin:Farabi, Kitabu’l-Mille IV
6 Metin:Farabi, Kitabu’l-Huruf I
7 Metin:Farabi, Kitabu’l-Huruf II
8 Metin:Farabi, Kitabu’l-Huruf III
9 Metin:İbn Sina, İsbatü’n-Nübüvvat I
10 Metin:İbn Sina, İsbatü’n-Nübüvvat II
11 Metin:İbn Sina, İsbatü’n-Nübüvvat III
12 Metin:İbn Rüşd, Faslu’l-Makal I
13 Metin:İbn Rüşd, Faslu’l-Makal II
14 Metin:İbn Rüşd, Faslu’l-Makal III
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İslam'ın Klasik Çağında Felsefe Tasavvuru, İz Yay., İst., 1999.
M. Abid el-Cabiri, Arap-İslam Kültürünün Akıl Yapısı, Kitabevi, 1999.
İlhan Kutluer,
Farabi, Kitabul’-Mille
İbn Sînâ, Isbatü’n-Nübüvve
İbn Rüşd, Faslu’l-MakaI
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 12 9 108
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 306
Toplam İş Yükü / 30 saat 9,2
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 5 2 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 2 0 0
OK3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
OK4 0 0 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
OK9 0 0 3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr