Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ II
1 Dersin Adı: ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ II
2 Dersin Kodu: MUZ3208
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MURAT CEMİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Ajda Şenol SAKİN
Doç.Sezin ALICI
Yrd.Doç. M. Aydın ATALAY
Yrd.Doç.N.Biber ÖZ
Öğr.Gör. Elhan NECEF
Öğr.Gör. Dr.Ezgi KARA
Öğr.Gör. Murat CEMİL
Öğr.Gör. Veysel Özgür SAĞLAM
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok
+90 (224) 294 09 65
mcemil@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirme, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikler, Türk müziğinin Dünya müziği içindeki yeri. Müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerinin yanında müziğin tüm dünyadaki ortak dil olduğunu kavrayabilmek. Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalmak. Dayanışma ve birlikte iş yapabilme duygusunu ortaya çıkarmak. Eserleri dönemlerin özelliklerine göre seslendirmek. Ulusal ve oda müziği eserlerini seslendirmek. Çalışılan repertuvar ile etkinliklerde bulunma
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını grup üyesi olarak etkili bir biçimde kullanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Birlikte çalma-söyleme teknik bilgi ve becerisi kazanabilme.;
2 Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilme.;
3 Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem karakteriyle seslendirebilme.;
4 Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özellikleriyle seslendirebilme.;
5 Topluluk önünde çalma-söyleme becerisi kazanabilme.;
6 Çalgı - ses toplulukları oluşturabilme ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması Oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları
2 Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması
3 Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması
4 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması
5 Hareket ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme
6 Yorum Çalışmaları Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
7 Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık
8 Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması
9 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması
10 Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme
11 Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
12 Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
13 Türk Müziği Eserleri Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler
14 Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu dersin ara sınavları öğretim elemanı tarafından bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler Ukey üzerinden hazırlanmış açık uçlu sorulara cevap vererek yazılı kağıtlarını ve seslendirdikleri sınav eserlerinin kayıtlarını öğretim elemanına e-mail yoluyla göndermektedirler.
Açıklama Öğrenciler komisyon tarafından hazırlanmış olan derecelendirme ölçeği (çalgı değerlendirme formu) ile mutlak olarak değerlendirilmiştir. Öğrenciler sınav eserlerini seslendirmektedirler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 3 3 3 3 4 5 4 2 1 2 1 3 1 1
OK2 5 5 3 3 3 4 2 5 4 2 1 2 1 3 1 1
OK3 2 2 3 3 3 1 1 5 4 2 1 2 1 3 1 1
OK4 2 2 3 3 3 1 1 5 4 2 1 2 1 3 1 1
OK5 5 1 3 3 3 4 2 5 4 2 1 2 1 3 1 1
OK6 5 1 3 3 3 4 2 5 4 2 1 4 1 4 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr