1 |
Dersin Adı: |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
ING4206 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. İLKNUR SAVAŞKAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ilknurp@uludag.edu.tr Bursa Uludag Üni. Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İngilizce öğretmen adaylarına, yabancı dil sınıfında ölçme ve değerlendirme açısından değerlendirme yaklaşımları, test türleri, farklı yaş gruplarına ve dil yeterlilik düzeylerine dayalı değerlendirme türlerini, sınav hazırlama teknikleri, veri toplama, değerlendirme, not verme, sınav sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme yaklaşımlarını tanıtmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu dersin sonunda İngilizce öğretmen adayları, yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel ilkelerini anlayabilecek, sınav türlerini amaç ve kriterlerine göre ayırt edebilecek, sınav sorularını uygulanabilirlik, geçerlilik ve güvenilirlik. çerçevesinde hazırlayabileceklerdir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ders tanıtımı ve ilgili temel kavramlar. Sınav nedir? Ölçme ve İngilizce öğretimi. |
|
2 |
Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ve öğretim programları arasındaki ilişki. Yabancı dil ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınav türlerini amacına (tanıma; yerleştirme, düzey belirleme) ve ölçütüne (mutlak ve bağıl değerlendirmeye) göre tanıyabilme. |
|
3 |
Sınav hazırlamadaki kriterler: Pratiklik, güvenilirlik, geçerlik, özgünlük ve sınavın ket vurma etkisini çeşitli örneklerle incelemek. |
|
4 |
Geleneksel/klasik ve alternatif değerlendirmedeki yaklaşımlar: Dil becerileri ve performansa dayalı değerlendirme türleri inceleme. |
|
5 |
Avrupa Ortak Başvuru Metninin önemi ve temel hedeflerinin incelenmesi, Türkiye’deki kullanım sahalarını değerlendirmek. |
|
6 |
Çocuklar için ölçme ve değerlendirme.
Teknoloji destekli sınav hazırlama ve uygulama; avantaj ve dezavantajları kavrayabilme.
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Dilbilgisi becerilerinin değerlendirilmesi-örnekler üzerinde çalışma, belirli bir amaç için testler oluşturma. Sözcük kullanım becerilerinin değerlendirilmesi. |
|
9 |
Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi– Dinleme becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Mikro ve makro becerilerin ölçülmesi. |
|
10 |
Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi- Konuşma ve telaffuz; sözlü sınavlar ve mülakat örnekleri üzerinde çalışma, belirli bir amaç ve grup için konuşma ve telaffuz testler oluşturma teknikleri. |
|
11 |
Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi- Okuma; başlangıç, orta ve ileri düzey öğrenciler için soru teknikleri. |
|
12 |
Dil Becerilerini Değerlendirilmesi -Yazılı anlatım; kapalı uçlu ve açık uçlu sınav hazırlayabilme. Yazılı anlatıma dayalı sınavların değerlendirilmesi- analitik ve bütünsel yaklaşım. |
|
13 |
Öğretmenlik uygulaması dersinin gerçekleştirildiği okullardan edinilen farklı sınav (sözcük bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma) örneklerini incelemek. |
|
14 |
Genel tekrar. 14 haftalık süreç sonunda öğrencilerin kazanımlarını ve öğrencilerin bu ders hakkındaki (materyaller, konular, ders işleyiş biçimi) görüşlerini alma ve yıl sonu sınav hakkında bilgilendirme. |
|