Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA
2 Dersin Kodu: ING4206
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İLKNUR SAVAŞKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ilknurp@uludag.edu.tr
Bursa Uludag Üni. Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İngilizce öğretmen adaylarına, yabancı dil sınıfında ölçme ve değerlendirme açısından değerlendirme yaklaşımları, test türleri, farklı yaş gruplarına ve dil yeterlilik düzeylerine dayalı değerlendirme türlerini, sınav hazırlama teknikleri, veri toplama, değerlendirme, not verme, sınav sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme yaklaşımlarını tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin sonunda İngilizce öğretmen adayları, yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel ilkelerini anlayabilecek, sınav türlerini amaç ve kriterlerine göre ayırt edebilecek, sınav sorularını uygulanabilirlik, geçerlilik ve güvenilirlik. çerçevesinde hazırlayabileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel prensiplerini tanımlayabilme.;
2 Yabancı dil ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınav türlerini amacına ve ölçütüne göre analiz edebilme.;
3 Yabancı dil sınavları, kullanışlılık, geçerlilik, güvenirlik, çerçevesinde sınav sorularını tasarlayabilme.;
4 Yabancı dil ölçme ve değerlendirmede kullanılan geleneksel ölçme araçlarını (kâğıt-kalem, sözlü) ve alternatif ölçme araçlarını (portfolyo, öz-değerlendirme, akran değerlendirme) analiz edebilme.;
5 Dil alanları (dilbilgisi ve sözcük bilgisi) ve dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ölçme ve değerlendirmede kullanılan teknikleri karşılaştırabilme.;
6 Sınav değerlendirmede not ve dönüt verme tekniklerini açıklayabilmek.;
7 Avrupa Ortak Başvuru Metnini dil sınavlarında kullanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ders tanıtımı ve ilgili temel kavramlar. Sınav nedir? Ölçme ve İngilizce öğretimi.
2 Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ve öğretim programları arasındaki ilişki. Yabancı dil ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınav türlerini amacına (tanıma; yerleştirme, düzey belirleme) ve ölçütüne (mutlak ve bağıl değerlendirmeye) göre tanıyabilme.
3 Sınav hazırlamadaki kriterler: Pratiklik, güvenilirlik, geçerlik, özgünlük ve sınavın ket vurma etkisini çeşitli örneklerle incelemek.
4 Geleneksel/klasik ve alternatif değerlendirmedeki yaklaşımlar: Dil becerileri ve performansa dayalı değerlendirme türleri inceleme.
5 Avrupa Ortak Başvuru Metninin önemi ve temel hedeflerinin incelenmesi, Türkiye’deki kullanım sahalarını değerlendirmek.
6 Çocuklar için ölçme ve değerlendirme. Teknoloji destekli sınav hazırlama ve uygulama; avantaj ve dezavantajları kavrayabilme.
7 Ara Sınav
8 Dilbilgisi becerilerinin değerlendirilmesi-örnekler üzerinde çalışma, belirli bir amaç için testler oluşturma. Sözcük kullanım becerilerinin değerlendirilmesi.
9 Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi– Dinleme becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Mikro ve makro becerilerin ölçülmesi.
10 Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi- Konuşma ve telaffuz; sözlü sınavlar ve mülakat örnekleri üzerinde çalışma, belirli bir amaç ve grup için konuşma ve telaffuz testler oluşturma teknikleri.
11 Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi- Okuma; başlangıç, orta ve ileri düzey öğrenciler için soru teknikleri.
12 Dil Becerilerini Değerlendirilmesi -Yazılı anlatım; kapalı uçlu ve açık uçlu sınav hazırlayabilme. Yazılı anlatıma dayalı sınavların değerlendirilmesi- analitik ve bütünsel yaklaşım.
13 Öğretmenlik uygulaması dersinin gerçekleştirildiği okullardan edinilen farklı sınav (sözcük bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma) örneklerini incelemek.
14 Genel tekrar. 14 haftalık süreç sonunda öğrencilerin kazanımlarını ve öğrencilerin bu ders hakkındaki (materyaller, konular, ders işleyiş biçimi) görüşlerini alma ve yıl sonu sınav hakkında bilgilendirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bachman L. F. (2000). “Modern language testing at the turn of the century: assuring that what we count counts. ” In Language Testing. 17 (1) 1-42. Sage Pub.
Brown J. D. (1997) “Computers in language testing: Present research and some future directions.” In Language Learning & Technology. Vol. 1. No. 1. 44-59.
Brown, H.D. (2003). Language assessment: principles and classroom practice. New York: Pearson ESL.
Buttler Y. G. & J. Lee. (2010). “The effects of self-assessment among young learners of English.” In Language Testing. 27 (1) 5-31. Sage Pub.
Hughes, A. (1989) Testing for Language Teachers. Cambridge University Press.
Pino-Silva, J. (2007). Student perceptions of computerized tests. In ELT Journal. ELT Journal Advance Access published January 29, 2007.
Demirel Ö. (2019). CEFR-Based Language Testing. Ankara: Pegem Pub.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Multiple-choice items
Açıklama metin veya grafiklerde sunulan bilgileri analiz etmesini ve yorumlamasını istemek
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK2 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK3 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK4 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK6 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
OK7 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr