Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına müfredat ve ders içeriği kavramlarını kazandırarak ders içeriği ve ilgili materyalleri seçmeyi, değerlendirmeyi ve tasarlamayı uygulamalı olarak vermektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders öğretmen adaylarına müfredat ve ders içeriği kavramlarını tanıtacak ve ders içeriği ve ilgili materyalleri seçmeyi, değerlendirmeyi ve tasarlamayı öğretecektir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Farklı öğrenme ortamlarını analiz ederler ve o durumlarda farklı materyaller kullanabilirler.;
2
Hedef kitleye göre materyal değerlendirmesi yaparak materyal seçebilir.;
3
Hedef kitleye göre materyal değerlendirmesi yaparak materyali uyarlayabilir.;
4
İngilizce ders içeriklerini karşılaştırarak değerlendirebilirler.;
5
İhtiyaç analizi yapmayı bilir ve uygulayabilir.;
6
Hedef kitle için ders içeriği ve gerekli materyali geliştirip uygulayabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin amacının ve içeriğinin, kullanılacak olan materyallerin
2
Hedef öğretim ortamlarının özelliklerinin tanıtılması
3
İngilizce ders kitaplarının ve materyallerinin seçilmesi kullanılması
4
Materyal değerlendirme ve uyarlama kavramlarının verilmesi
5
Materyal Tasarımı ilke ve yöntemlerinin sunumu
6
Müfredat, Ders İçeriği kavramlarının tanıtılması
7
Materyal ve ders içeriği seçme ve kullanma
8
Ders İçeriği Prensipleri
9
Teorik konuları gözden geçirilmesi
10
İhtiyaç Analizi Kavramı
11
İhtiyaç Analizi nasıl yapılır?
12
Kısa bir ders içeriği ve gerekli materyallerin hazırlanması
13
Hazırlanan materyal ve ders içeriğinin sunulması
14
Genel tekrar ve pekiştirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman. Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing McDonough and Shaw (1993) Materials and Methods in ELT. Nunan,D. 1996 Syllabus Design. Oxford University Press
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
10
Kısa Sınav
0
0
Ödev
6
30
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
8
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ders içi uygulamalar %30 oranında genel değerlendirmeyi etkileyecektir
Açıklama
Bağıl değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
6
5
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
5
5
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,9
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU