Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: İMÖ3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL KALELİ YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. GÜL KALELİ YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gulkaleli@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, temel olasılık ve istatistik konularını incelemek, bu konuların öğretimi ile ilgili güncel yöntemleri tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adayı alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Olasılık ve İstatistiğin matematik öğretimindeki önemini açıklar.;
2 Bir olayın olasılığını hesaplar.;
3 Temel istatistik kavramların işlevlerini açıklar.;
4 Olasılık ve İstatistik kavramlarının günlük hayat kullanımlarını örneklendirir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Veri toplama
2 Verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi
3 Dağılım kavramı, sıklık dağılımları
4 Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri
5 Olasılıkla ilgili temel kavramlar
6 Olasılık çeşitleri
7 Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları
8 Olasılık ve İstatistik öğretimi
9 Olasılık ve İstatistik ile ilgili temel kavramların öğretimi
10 Olasılık ve İstatistik konusundaki kavram yanılgıları ve nedenleri
11 Olasılık ve İstatistikin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
12 Olasılık ve İstatistik öğretiminde kullanılabilecek materyaller
13 Olasılık ve İstatistik öğretiminde kullanılabilecek teknolojiler
14 Örnek uygulamalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altun, M. (2018). Ortaokullarda matematik öğretimi (13. Baskı). Aktüel Yayıncılık, Bursa.
Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav
Açıklama Açık uçlu, test
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 4 2 3 2 5 2 2 2 2 2 2 2 3 4 2
OK2 2 4 1 3 2 5 4 2 2 2 2 2 2 3 4 2
OK3 2 4 2 3 2 5 4 2 2 2 2 2 2 3 4 2
OK4 4 4 2 3 2 5 4 2 2 2 2 2 2 3 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr