Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ve ÖYKÜ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ve ÖYKÜ
2 Dersin Kodu: TDE0505
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Araş.Gör.Dr. ZUHAL EROĞLU KOŞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
zuhaleroglu@uludag.edu.tr
Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk edebiyatının gelişimini ve dünya edebiyatı içindeki yerini öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çağdaş Türk edebiyatını tanıma ve roman ve öykü örneklerinden hareketle disiplinler arası bakış kazanmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk edebiyatının gelişimini ve çağdaş Türk edebiyatını öğrenebilme;
2 Roman ve öykü türünü açıklayabilme.;
3 Çağdaş Türk Edebiyatında roman ve öykü türünün gelişimini, yazarlarını ve eserlerini. tanıyabilme, yorumlayabilme.;
4 Çağdaş Türk edebiyatı öykü ve romanlarında ortak unsurları değerlendirebilme.;
5 Çağdaş Türk Edebiyatı öykülerini ve romanlarını yorumlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk edebiyatının gelişim süreci
2 Cumhuriyet dönemiTürk edebiyatı
3 Çağdaş Türk edebiyatı
4 Çağdaş Türk edebiyatında öykü ve romanın özellikleri
5 Dünya edebiyatında öykü ve romanın gelişim süreci ve yeri
6 Türk öykü ve romanının dünya edebiyatındaki yeri
7 Örnek metinler
8 Çağdaş Türk edebiyatında yazarları
9 Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatından öykü ve roman örnekleri
10 Çağdaş Türk öykü ve romanından örnekler
11 Çağdaş Türk öykü ve romanından örneklerin değerlendirilmesi
12 Çağdaş Türk öykü ve romanından örneklerin değerlendirilmesi
13 Çağdaş Türk öykü ve romanından örneklerin değerlendirilmesi
14 Çağdaş Türk öykü ve romanından örneklerin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi, Öncü Kitap, Ankara, 2000.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006.
İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara 2006.
Cevdet Kudret, Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2008.
Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı, SalkımSöğüt yayınları, Erzurum, 2007.
Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları,-Palatondan .derrida’ya, Paradigma Yayınları,İstanbul,2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK2 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK3 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK4 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK5 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr