Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: MBG4119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BURCU ERBAYKENT TEPEDELEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Ögr. Üyesi Burcu ERBAYKENT TEPEDELEN
e-posta: berbaykent@uludag.edu.tr
0 224 29 42847
Fen-Edebiyat Fakültesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında kök hücre tanımları, kök hücrelerin tedavide kullanımı ve uygulama alanları konularının incelenmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kök hücreler konusunda çalışma yapan araştırma laboratuvarlarında ve firmalarda staj yapmak ve çalışabilmek için gerekli teorik bilginin sağlanması
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kök hücre tanımı ile ilgili bilgi sahibi olma;
2 Kök hücrelerin biyolojisini bilme;
3 Kök hücre türlerini kavrayabilme;
4 Kanser kök hücreleri ile ilgili bilgi sahibi olma;
5 Kök hücre farklılaşmasını kavrayabilme;
6 Farklı hastalıklara yönelik kök hücre tedavileri hakkında bilgi sahibi olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş ve kök hücre tanımları
2 Kök hücre türleri
3 Embriyonik kök hücreler
4 Erişkin kök hücreler
5 Hematopoetik kök hücreler
6 Mezenkimal kök hücreler
7 İndüklenmiş pluripotent kök hücreler
8 Kanser kok hücreleri
9 Kök hücre farklılaşmasında gen regülasyonu: Wnt sinyal yolağı
10 Kök hücre farklılaşmasında gen regülasyonu: Hedgehog sinyal yolağı
11 Kök hücrelerin saptanması ve görüntülenmesi
12 Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı
13 Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı
14 Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Song Li, Nicolas L’Heureux, Jennifer Elisseeff, “Stem Cell and Tissue Engineering”, World Scientific, 2011.
2. Nadja M. Bilko (Editor), Boris Fehse (Editor), Wolfram Ostertag (Editor), Carol Stocking (Editor), Axel R. Zander (Editor), “Stem Cells and Their Potential for Clinical Application” (NATO Science for Peace and Security Series A: Chemistry and Biology) Springer, Netherlands, 2007.
3. TÜBA Kök Hücre Çalışma Grubu, “Kök Hücre Biyolojisi ve Klinik Uygulamalar”, Türkiye Bilimler Akademisi Raporları, Sayı: 20, 2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 9 27
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,77
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
OK2 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
OK3 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
OK4 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
OK5 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
OK6 5 0 3 0 4 1 0 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr