1 | Dersin Adı: | KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MBG4119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BURCU ERBAYKENT TEPEDELEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Ögr. Üyesi Burcu ERBAYKENT TEPEDELEN e-posta: berbaykent@uludag.edu.tr 0 224 29 42847 Fen-Edebiyat Fakültesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders kapsamında kök hücre tanımları, kök hücrelerin tedavide kullanımı ve uygulama alanları konularının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kök hücreler konusunda çalışma yapan araştırma laboratuvarlarında ve firmalarda staj yapmak ve çalışabilmek için gerekli teorik bilginin sağlanması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş ve kök hücre tanımları | |
2 | Kök hücre türleri | |
3 | Embriyonik kök hücreler | |
4 | Erişkin kök hücreler | |
5 | Hematopoetik kök hücreler | |
6 | Mezenkimal kök hücreler | |
7 | İndüklenmiş pluripotent kök hücreler | |
8 | Kanser kok hücreleri | |
9 | Kök hücre farklılaşmasında gen regülasyonu: Wnt sinyal yolağı | |
10 | Kök hücre farklılaşmasında gen regülasyonu: Hedgehog sinyal yolağı | |
11 | Kök hücrelerin saptanması ve görüntülenmesi | |
12 | Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı | |
13 | Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı | |
14 | Kök hücrelerin klinik amaçlı kullanımı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Song Li, Nicolas L’Heureux, Jennifer Elisseeff, “Stem Cell and Tissue Engineering”, World Scientific, 2011. 2. Nadja M. Bilko (Editor), Boris Fehse (Editor), Wolfram Ostertag (Editor), Carol Stocking (Editor), Axel R. Zander (Editor), “Stem Cells and Their Potential for Clinical Application” (NATO Science for Peace and Security Series A: Chemistry and Biology) Springer, Netherlands, 2007. 3. TÜBA Kök Hücre Çalışma Grubu, “Kök Hücre Biyolojisi ve Klinik Uygulamalar”, Türkiye Bilimler Akademisi Raporları, Sayı: 20, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 9 | 27 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |