Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BESLENME VE SAĞLIK
1 Dersin Adı: BESLENME VE SAĞLIK
2 Dersin Kodu: GKS0002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YETER ŞİMŞEKLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. YETER ŞİMŞEKLİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. YETER ŞİMŞEKLİ
ysimsekli@uludag.edu.tr, 2942290,
B.U.Ü.Eğ.Fak.FBE ABD
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, beslenme ve sağlık konusunda bilgi edinmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Beslenme ve sağlık ile ilgili konu ve kavramları analiz eder
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel besin öğelerinin (karbonhidrat, yağ, protein, minarel, vitamin ve su) özelliklerini, organizmadaki fonksiyonlarını açıklayabilme. ;
2 Besin güvenliğinin önemini açıklayabilme;
3 Obezite ve sağlıklı yaşam için dengeli beslenme ve egzersizin önemini bilme açıklayabilme;
4 İlkyardım temel uygulamalarını açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beslenme, besinler ve sağlık
2 Yeterli ve dengeli beslenme
3 Besin grupları
4 Besin çeşitliliği
5 Sıvı tüketimi ve anne sütünün önemi
6 Şeker, tuz, alkol tüketimi ve sağlik
7 Obezite
8 Sık görülen beslenme yetersizliği hastalıkları
9 Besin güvenliği ve hijyen
10 İnsan vücudu ve işleyişi
11 İnsan vücudu ve işleyişi
12 İlkyardım temel uygulamaları
13 İlkyardım temel uygulamaları
14 İlkyardım temel uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- İlk Yardım El Kitabı, Türk Kızılayı, Ankara, 2017.
2-Temel İlkyardım Uygulamaları eğitim kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı, Ankara, 2011.
3-Kindersley, D. İnsan Vücudu. Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
4-Aktümsek, A., Anatomi ve Fizyoloji, Nobel yayınları, Ankara, 2006.
5.Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara 2004.
6.Türkiye’ye Özgü Besin Ve Beslenme
Rehberi, Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara 2015.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme için ara sınav ve bitirme sınavı uygulanmakta ve bağıl sistem kullanılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr